طرح تحقیق وتفحص از عملکرد بانک مرکزی

بینا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اتاق ارزی شکست نخورده است ،گفت: طرح تحقیق وتفحص از عملکرد بانک مرکزی در خصوص نوسان های نرخ ارز به زودی در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد .
به گزارش بینا، محمدحسن نژاد به پانا گفت: با وجود اینکه بیش از ۹۰درصد کالاهای اساسی با ارز مرجع به کشور وارد می شوند اما قیمت این کالاها نیز در بازار هر روز با افزایش مواجه می شود و مشخص نیست با وجود استفاده این کالاها با ارز مرجع چرا هر رزو با بهانه واهی افزایش نرخ ارز تقاضا ی افزایش قیمت یا اعمال قیمت های جدید وجود دارد .
وی ادامه داد: بسیاری از تولید کنندگان کالا را با ارز مرجع وارد کرده اند و با ارز با نرخ بازار عرضه می کنند و در این میان متضرر اصلی مصرف کنندگانی هستند که حقوق پایین آنها هر روز ارزش کمتری یافته است .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارکرد: در تحقیق و  تفحص از بانک مرکزی باید معین شود ارز مرجع به چه وارد کنندگانی تخصیص یافته وکالای تولیدی آنها در بازار اکنون چه شرایط قیمتمی دارد .
وی اضافه کرد: برخی تصور می کنند که اتاق مبادلات ارزی شکست خورده است اما به اینگونه نیست و اتاق مبادلات ارزی به تدریج قادر به کنترل نوسان های نرخ ارز خواهد بود .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: عرضه محدود ارز و متصل نبودن بانکهای عامل به اتاق ارزی از دلایل عدم تاثیر گذاری اتاق ارزی بر نوسان های نرخ ارز است .
حسن نژاد خاطرنشان کرد: به تدریج بیش از ۹۰درصد نیاز ارزی تولید کنندگان و وارد کنندگان که متقاضی بیشترین میزان ارز به کشور هستند از اتاق ارزی تامین می شود و قادر به ایجاد شرایط باثبات در بازار ارز نیز خواهدبود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.