طرح توسعه گردشگری روستایی در کشور اجرا می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا, ‘محمدرضا شاملو’ در آیین افتتاح طرح هادی روستای ‘کسب’ ملایر افزود: تقویت و توسعه گردشگری روستایی با هدف ارتقاء و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های بالفعل و بالقوه، یکی از برنامه های امسال بنیاد مسکن است.

وی اظهار داشت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه مقرر شد دو میلیون مسکن روستایی بهسازی شود که تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده تشکیل شده و از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ واحد هم پایان کار گرفته اند.

شاملو از سند دار شدن دو میلیون و ۶۰۰ واحد روستایی در کشور خبر داد و افزود: بنیاد مسکن برای عملیاتی کردن طرح هادی و بهسازی روستاها، سالانه اعتباری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

وی همچنین اجرای طرح هادی را یکی از برنامه های کارآمد در پیشرفت روستاها بر شمرد و گفت: از سال ۸۹ تاکنون، برای ۲۷ هزار و ۸۸ روستای کشور طرح هادی تهیه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: طبق برنامه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی سال ۹۴، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از طرح هادی بهره مند شوند.

مهندس شاملو بیان داشت: تاکنون ۳۲ درصد از اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاهای کشور به اتمام رسیده و یا در دست اقدام است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: اجرای طرح هادی روستای ‘کسب’ از سال ۸۴ آغاز و پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

‘حسن خیریانپور’ افزود: تاکنون در این روستا ۲۰ هزار و ۳۵۰ مترمربع آسفالت، چهار هزار و ۹۰۰ متر جدول گذاری، ۵٫۲ کیلومتر زیرسازی، دو هزار متر جابجایی شبکه آب و برق، ۴۰۰ متر مربع پیاده رو سازی و ۱۰هزار متر مربع تخریب انجام شده است.

شهرستان ملایر دارای ۲۱۸ روستای دارای سکنه است.

۷۵۲۸/۵۵۱/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۵۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.