طرح جدید سازمان ملل برای حفاظت از اقیانوس‌ها و صید بی رویه

دیده بان حقوق حیوانات: دبیر کل سازمان ملل از اجرای یک طرح جدید با هدف حفاظت از اقیانوس‌ها در برابر آلودگی و صید بی رویه و نیز مقابله با افزایش سطح آب دریاها که زندگی صدها میلیون نفر را در سراسر جهان به خطر انداخته است، خبر داد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در این باره تشریح کرد که طرح جدید تحت عنوان «معاهده اقیانوس‌ها»، شامل رویکردی استراتژیک از سوی این سازمان به منظور اقدام به موقع و مقابله موثر با وضعیت مخاطره آمیز و بی ثابت کنونی دریاهای جهان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیر کل سازمان ملل در این رابطه بر تهدید جدی ناشی از آلودگی، صید بی رویه و پدیده گرمایش جهانی برای آبهای جهان، تاکید کرد.

بان کی مون طی سخنرانی خود در کنفرانسی به مناسب سی امین‌ سالگرد «کنوانسیون قوانین دریایی سازمان ملل» خاطر نشان ساخت: اقیانوس‌های دنیا هر روز گرمتر و وسیع تر می‌شوند و این تغییرات مهم و گسترده، تاثیر چشمگیر و اجتناب ناپذیری روی الگوهای آب و هوایی جهان بر جای می‌گذارند. همچنین افزایش سطح اسیدیته دریاها، عامل تخریب حیات در اقیانوس‌ها است و بالا آمدن سطح آب دریاها از سوی دیگر، زندگی صدها میلیون نفر را در سراسر دنیا به خطر انداخته است.

این مقام عالی رتبه سازمان ملل در پایان یادآور شد: «معاهده اقیانوس‌ها» با هدف بهبود سلامت آب‌های جهان و تقویت سیستم مدیریت آنها از طریق اجرای یک طرح عملی با نظارت گروه‌های مشاور برجسته و بلندپایه ارائه شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.