طرح جمعیت و تعالی خانواده نهایی شد/کارگروه مربوطه در حال ویراستاری است

اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی به جمع‌بندی نهایی رسیده است.

“حجت‌الاسلام سید علی طاهری” نماینده مردم گرگان و آق قلا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از نهایی شدن طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی به جمع‌بندی نهایی رسیده است.

وی در ادامه افزود: کارگروه طرح جمعیت و تعالی خانواده به مسئولیت “جمشید جعفرپور” نماینده مردم فارس در مجلس، در حال انجام اصلاحات ویراستاری و نوشتاری این طرح است که پس از پایان این مهم کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده به صحن علنی ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است، سال قبل بعضی سیاست‌های جمعیتی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید اما این مصوبات به سبب اینکه نیاز به قانون‌گذاری داشت به مجلس آمد و البته مدتی در کمیسیون فرهنگی مسکوت باقی ماند.

ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل، محرومیت مجردها از عضویت در هیات علمی، تاکید بر رشد کیفی جمعیت‌بخشی و …، بخشی از پیشنهادات طرح ۵۰ ماده‌ای مجلس برای رشد جمعیت و تعالی خانواده بود.

یکی از سیاست‌های تشویقی در این طرح برای تشویق به ازدولج و فرزندآوری است که بر اساس آن در کلیه بخش‌های دولتی و غیردولتی، اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند وسپس مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند است.

البته به کارگیری یا استخدام اشخاص مجرد واجد شرایط در صورت نبود وجود متقاضیان متاهل واجد شرایط بلامانع است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.