طرح دو فوریتی مجلس برای جلوگیری از جدایی ری

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس خبر داد:

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری از تهیه طرح دو فوریتی برای جلوگیری از جدایی ری از تهران در مجلس خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  چندی پیش رئیس جمهور از هدیه ای ویژه با عنوان جدایی ری از تهران و ایجاد یک فرمانداری و استانداری مستقل برای ری خبر داد که مخالفت نمایندگان مجلس به خصوص اعضای فراکسیون مدیریت شهری و کمیسیون عمران مجلس نهم شورای اسلامی را به همراه داشت.

در این راستا نادر قاضی پور خبر تهیه طرح دو فوریتی در مجلس را با هدف جلوگیری از این اقدام رئیس جمهور داد و گفت: اکثریت مجلسی ها مخالف این اتفاق هستند و با ارائه این طرح دو فوریتی تلاش می کنیم که مانع تحقق این تصمیم دولت شویم.

این نماینده مجلس دلایل مخالفت خود و همکارانش را با این طرح دولت ، عدم توان مالی شهرری خواند و گفت: هم اکنون شهرداری تهران برای تامین هزینه های بسیار بالای شهر ری از اعتبارات و بودجه مناطق شمالی استفاده می کند، چه اینکه می توان آن را به سیل اعتبارات شمال شهر در شهر ری تعبیر کرد.

وی همچنین افزود: در صورتی که شهر ری از تهران جدا شود، مدیریت یکپارچه شهری از هم می پاشد و شهرداری دیگر توان کنترل و مدیریت حوادث در پایتخت را نحو احسن نخواهد داشت. از سویی خدمات خاص و ویژه شهرداری به این منطقه از شهر تعلق نمی گیرد.

قاضی پور در ادامه تاکید کرد: پایتخت امروز، شهری زیبا و مدرن است که با تلاش های شهرداری به اینجا رسیده است. بنابراین باید این فرصت را به شهر ری نیز داد تا از این خدمات استفاده کند و به عنوان یکی از مناطق شهر تهران از خدمات جامع و کامل شهرداری برخوردار باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: جدایی ری از تهران به مصلحت مردم شهر ری نیست. زیرا در این صورت دیگر نمی توانند امیدی به رشد عمرانی، ترافیکی، زیباسازی و … داشته باشند. این در حالیست که با توجه به خدمات شهرداری تهران، شهر ری امروز به عنوان یکی از مناطق پیشتاز تهران در حوزه های مختلف مطرح است، اما همچنان به بهره گیری از خدمات شهرداری نیاز دارد./


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.