طرح ذخیره سازی کالاهای اساسی تحریم ها را دور خواهد زد

عضو کمیسیون اقتصادی گفت:‌طرح ذخیره سازی کالاهای اساسی یکی از راه های مقابله با تحریم های یکجانبه غربی ها است.

ایرج ندیمی نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ذخیره سازی ۲۰ قلم کالای مورد نیاز مردم گفت:‌طرح ذخیره سازی یکی از ابزاز های اساسی مقابله با تحریم های یکجانبه غربی ها است و می‌تواند در دور زدن تحریم ها، کاهش مشکلات اقتصادی و رفع معضلات معیشتی مردم کمک کند.

وی تصریح کرد:‌ ذخیره سازی اقلام مورد نیاز مردم در سه حالت قابل دفاع و ضروری است؛ نخست آنکه مسائل امروزی امکان تهیه آسان و سریع این محصولات را نمی‌دهد، دوم آنکه نیاز بازار را بشناسیم و براساس آن تصمیم گیری کنیم و نهایتا ذخیره سازی فردی کنار گذاشته شده و در عوض ذخیره سازی عمومی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقدام دولت در خنثی سازی برخی شایعات در خصوص کمبود کالاهای اساسی که منجر به افزایش تورم و نگرانی مردم می‌شود موثر خواهد بود گفت: ذخیره‌سازی ۲۰ قلم کالای مورد نیاز که در گروه پنجگانه عنوان شده یکی از مهمترین راه های مقابله با تحریم های یکجانبه غربی ها است.

ندیمی ابراز امیدواری کرد: با ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز مشکلات مردم در تامین این نوع کالاها برطرف شده و دیگر مسائلی همچون مسئله کمبود مرغ پیش نیاید.

گفتنی است رئیس جمهور با دستور به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت خواستار ذخیره سازی ۲۰ قلم کالای مورد نیاز مردم شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.