طرح روسیه عامل خروج آبرومندانه آمریکا از بن‌بست سوریه

فروردین ۱۴۰۳

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی دربارهٔ طرح روسیه در خصوص نظارت بر سلاح‌های شیمیایی سوریه و احتمال منتفی شدن حمله آمریکا به سوریه گفت: طرح روسیه برای خروج آبرومندانه آمریکا از بن‌بست فعلی این کشور در بحران سوریه است.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح روسیه دربارهٔ نظارت بر سلاح‌های شیمیایی سوریه و احتمال منتفی شدن حمله آمریکا، گفت: طرح روسیه برای خروج آبرومندانه آمریکا از بن‌بست فعلی این کشور در بحران سوریه است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که آمریکایی‌ها به این باور دست یافته‌اند که هرگونه حمله به خاک سوریه ممکن است پیامدهای خطرناکی برایشان به دنبال داشته باشد ترجیح دادند تا از طریق راه‌حل سیاسی بحران سوریه را مهار کنند.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه هرگونه حمله نظامی به سوریه از سوی آمریکا هزینه گزافی را برای جامعه جهانی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: به نظر می‌رسد طرح روسیه دربارهٔ نظارت بر سلاح‌های شیمیایی سوریه با توافق قبلی دولت آمریکا صورت گرفته است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در حال حاضر به دنبال راه‌حل سیاسی برای برون‌رفت از بحران سوریه می باشند، خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند تا از طریق کنفرانس “ژنو ۲” به گونه‌ای از دولت بشار اسد امتیازگیری کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.