طرح ساماندهی موسسات مالی واعتباری و حذف نام ائمه

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با بولتن نیوز خبرداد؛

اگر این صندوق ها و موسسات می خواهند به همین شکل فعالیت کنند، باید نام ائمه و نام های مقدس را از عنوان خود حذف کنند …

بولتن نیوز: به دنبال انتقاد کارشناسان و مردم از آن دسته از موسسات مالی و اعتباری که از نام ائمه علیه السلام استفاده می کنند اما به دنبال دریافت سودهای کلان هستند، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تهیه طرح ساماندهی صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی-اعتباری در مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح نام ائمه و نام های مقدس از این صندوق ها و موسسات که سودهای کلان از مردم دریافت می کنند، حذف خواهد شد.

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به فعالیت برخی از صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی-اعتباری با نام های ائمه و گرفتن سودهای کلان از مردم گفت: ما بعضا شاهدیم که این صندوقها سودهای بالا و حتی ۲۷ درصد از مردم دریافت می کنند که کار بسیار بدی است.

وی افزود: این اقدامات صندوق ها و موسسات مذکور حتی در کشورهایی که سمت قبله را هم بلد نیستند، صورت نمی گیرد اما متاسفانه در کشور ما با گذاشتن نام ائمه بر این صندوق ها، سودهای بسیار بالایی از مردم گرفته می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: اگر این صندوق ها و موسسات می خواهند به همین شکل فعالیت کنند، باید نام ائمه و نام های مقدس را از عنوان خود حذف کنند چرا که بهترین کار همین است.

عزیزی با بیان اینکه نظارت بر این موسسات و صندوق ها از وظایف بانک مرکزی است، خاطرنشان کرد: البته برخی از نمایندگان مجلس طرح ساماندهی صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی-اعتباری را تهیه کردند که این طرح در حال جمع آوری امضا در مجلس است و در روزهای آینده در مجلس مطرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح مذکور موسسات و صندوق هایی که سودهای بالا از مردم می گیرند، باید نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.