طرح شکایت تنها برای دریافت خسارت است

طرح شکایت تنها برای دریافت خسارت است

رئیس شورای صنفی:

طرح شکایت تنها برای دریافت خسارت است

سید ضیاء هاشمی گفت: من در جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش حضور نداشتم و از راه ندادن اعضای پخش کنندگان به جلسه خبر ندارم اما شنیدم که تعدادی آمده اند و چون من نبودم رفته اند.

منبع : خبرگزاری سینمای ایران

تاریخ : سه شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۳:۳۰

رئیس شورای صنفی نمایش با بیان این مطلب در مورد صحبت های اخیر مدیر سینما آزادی افزود: طرح شکایت از سوی صاحبان فیلم های «همه چی آرومه» و «پس کوچه های شمرون» ملاک نیست چرا که حواله ای صادر شده است و وقتی با ثبت این حواله سینما آزادی فیلم را اکران نکرده مرتکب جرم شده است.
وی ادامه داد: شکایت برای دریافت خسارت است اما طبق بند ۶ و ۷ آیین نامه شورای صنفی سینما آزادی با اکران نکردن فیلم ها تخلف کرده است. ضمن این که آقای سعیدی پور می دانند که چه تخلفات دیگری انجام داده اند.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا حوزه هنری برای معرفی فیلم سرگروه استقلال تا به حال اقدامی انجام داده است، توضیح داد: هنوز فیلم ارزشی از سوی حوزه هنری به شورا معرفی نشده اما تاکید می کنیم که حوزه هنری تنها اجازه اکران فیلم های ارزشی را در سینماهایش دارد.
وی در مورد سرنوشت سینما آزادی و سینماهای حوزه هنری خاطرنشان کرد: حوزه هنری یا به مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای صنفی نمایش تمکین کرده و ضمن تعهد به شکل قانونی برای پذیرش فیلم های مورد تایید وزارت ارشاد و عدم برخورد با سلیقه ای با اکران فیلم ها به شرایط عادی خود بازمی گردد و یا تا زمانی که تمکین نکند سینماهایش تعطیل شده و یا به اکران فیلم «راه بهشت» ادامه می دهد.
رئیس اتحادیه تهیه کنندگان با اشاره به اکران موفق فیلم «خوابم می آد» بدون در اختیار داشتن سینماهای حوزه هنری گفت: خوشبختانه تمام سینماهای حوزه هنری رقیب دارند و این سینماهای رقیب نمی گذارند جای خالی سینماهای حوزه هنری احساس شود. فقط سه سینما هستند که رقیبی ندارند اما من معتقدم باید روی غیرت خود بایستیم و با وجود ضررهای احتمالی نگذاریم هرکسی در مورد سینما تصمیم بگیرد.
وی درباره انتخاب سینمای سرگروه جایگزین سینما آزادی تصریح کرد: فعلا با همین سه سرگروه جلو می رویم و انتخاب جایگزین مهم نیست.

کد خبر: ۴۴۹۸۵

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.