طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی در جلسه امروز این کمیسیون گفت که طبق مصوبه کمیسیون کلیه دستگاه‌های کشور موظف می‌شوند با استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللی با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی مقابله کنند و هر گونه همکاری یا جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حکم محاربه و فساد فی الارض خواهد بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی ‌با اشاره به بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که عنوان این طرح به مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت تغییر پیدا کرد.

به گفته وی، طبق مصوبه کمیسیون در ماده ١ این طرح، کلیه دستگاه‌های کشور موظف می‌شوند با استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی مقابله کنند به ویژه مقابله با اقدامات جنگ طلبانه، تروریستی، محاصره انسانی، شهرک‌سازی، آواره کردن مردم فلسطین و اشغال سرزمین های کشورها از جمله جولان؛ در ماده ۲ نیز بر اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از پایتختی قدس به عنوان پایتخت فلسطین تاکید شد.

نقوی حسینی ادامه داد: در ماده ۳ بر الزام دولت مبنی بر حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین به ویژه ماده ۸ قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تاکید شد؛ طبق مصوبه کمیسیون در ماده ۴ این طرح  صدور هرگونه مجوز مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم به اشخاص حقیقی و حقوقی در نمایشگاه ها، همایش ها و گردهمایی ها ممنوع است.در ماده ۵ نیز هرگونه فعالیت سکوهای نرم‌افزاری رژیم‌صهیونیستی در جغرافیای سایبری کشور ممنوع است. همچنین ارائه سرویس به آنها و نیز هرگونه استفاده از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری که در رژیم صهیونیستی دارای شعبه تولیدی هستند ممنوع است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق ماده دیگری از این طرح هر گونه همکاری یا جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حکم محاربه و فساد فی الارض خواهد بود. همچنین در ماده دیگری هر گونه همکاری، تعامل و توافق سیاسی با نهادها و افراد رسمی و غیررسمی وابسته به رژیم صهیونیستی ممنوع شد. بر اساس ماده دیگری ورود کلیه صهیونیست‌های تابع رژیم اشغالگر شامل اشخاص حقیقی و حقوقی به جمهوری اسلامی ممنوع است. همچنین در ماده ای سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی ممنوع شد.

به گفته وی، طبق ماده دیگری دادستان کل کشور با همکاری وزارت خارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری مکلف است با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراجع و نهادهای داخلی و خارجی و بین‌المللی نسبت به حمایت از مردم فلسطین و سایر قربانیان نسبت به طرح شکایت، محاکمه و اجرای احکام مجازات سران جنایتکار رژیم اشغالگر اقدام نماید. در ماده‌ای نیز وزارت خارجه موظف شد طرح جمهوری اسلامی مبنی بر همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین را که در سازمان ملل به ثبت رسیده است را پیگیری نماید.

وی افزود: در ماده دیگری دولت موظف شد از فعالیت دولتی‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد داخلی و بین المللی مبنی بر حمایت از آزادسازی قدس و محکومیت و تحریم رژیم اشغالگر قدس حمایت کند و در ماده بعدی پیشنهاد شد که کمیته ای با مشارکت وزارت خارجه، اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی قدس، وزارت دادگستری، کشور، دفاع و دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و در آخرین ماده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد از ساخت فیلم های افشا کننده جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی حمایت کند.

نقوی حسینی در پایان گفت که در این جلسه این طرح در ۱۵ ماده به تصویب کمیسیون رسید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.