طرح ملی قالیبافان؛ روی غلتک اجرا !

معاون توسعه ی بازرگانی داخلی البرز از اجرایی شدن طرح ملی قالی بافان خبر داد.

بلال خلیلی معاون توسعه ی بازرگانی استان البرز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن طرح بیمه ی قالی بافان افزود :طرح بیمه ی قالی بافان با هدف ساماندهی افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند به مدت دوسال است که با عنوان طرح ملی اجرایی شده است.این طرح طی تفاهم نامه ای بین سه مرکز از جمله سازمان تآمین اجتماعی ,مرکز ملی فرش و دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون نیز در حال اجراست.
وی قالی بافی را یکی از مشاغل سخت دانست و گفت:بسیاری از قالی بافان سال ها عمر خود را صرف این هنر اصیل ایرانی کرده اند و از آن جایی که قالی بافی جز مشاغل سخت است باید ارگانی برای ساماندهی وارد عمل می شد.
خلیلی تصریح کرد طرح ساماندهی قالی بافان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای,سازمان صنعت و معدن و سازمان تآمین اچتماعی اجرایی شده است که به دنبال اجرایی شدن آن از امسال قالی بافان تحت نظارت این سه ارگان قرار می گیرند  و از سوی سازمان فنی و حرفه ای مدرک مهارت دریافت می کنند.
معاون توسعه ی بازرگانی داخلی البرز خاطر نشان کرد: هم اکنون سازمان فنی و حرفه ای در حرفه  ی قالی بافی بیش از ۸ هزار عضو در استان البرز دارد که تا پایان سال۹۰ -۵۶۸۱ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
 وی در خصوص نحوه ی بیمه ی قالی بافان نیز گفت:افرادی که میانگین سنی آن ها از ۱۸ تا بالای ۵۵ سال است  ملزم به پرداخت ماهیانه ۲۷هزار تومان بابت حق بیمه  و شرکت در این طرح ساماندهی هستند.همچنین قالب بافان به دو گروه بی سواد و با سواد تقسیم می شوندکه برای افراد بی سواد  سازمان فنی و حرفه ای طی آزمون عملی مدرک  صلاحیت فنی و حرفه ای می دهد و برای افراد با سواد پس از برگزاری آزمون کتبی و عملی گواهی نامه ی مهارت قال بافی داده می شود ./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.