طرح وارنیش فلوراید برای کودکان دبستانی

جام جم آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: به طور میانگین هر کودک ایرانی در بدو ورود به مدرسه پنج دندان پوسیده دارد که وزارت بهداشت طرح وارنیش فلوراید را برای محافظت از دندان کودکان دبستانی از ابتدای مهر در سراسر کشور اجرا می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت  ،کوروش اعتماد  در مورد برنامه‌های جدید وزارت بهداشت در برخورد با بیماریهای غیرواگیر خاطرنشان کرد:‌ با دستور وزیر بهداشت اقدامات مداخله‌ای در بخش دهان و دندان در سطح جمعیت عمومی کشور در دستور کار قرار گرفته که یکی از آنها برنامه پیشگیری از پوسیدگی دندان است.

وی تصریح کرد: در این راستا از ابتدای مهر سال جاری برنامه وارنیش فلوراید را برای تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سطح کشور اجرا خواهیم کرد.

اعتماد در مورد جزئیات این طرح گفت: وارنیش فلوراید مانند یک لاک روی سطح دندان کودکان دبستانی کشیده می‌شود که از آسیب‌های جدی به دندان محافظت می‌کند و تا حدی مانع از پوسیدگی دندان می‌شود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت قرار است این طرح برای ۶ میلیون نفر از جمعیت دانش‌آموز دبستانی کشور اجرا شود و طی آن سالی دو بار سطح دندانهای دانش‌آموزان با وارنیش فلوراید محافظت می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.