طرح پزشک خانواده تا پایان دولت دهم در کشور به اجرا در می آید

‘ مرضیه وحید دستجردی ‘ روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در ساری از آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی برای اجرای طرح پزشک خانواده ونظام ارجاع خبر داد.

وی به خبرنگاران گفت : براساس ظرفیت ها و توانمندی های لازم طرح پزشک خانواده در برخی از استان ها همچون تهران ، فارس و سیستان و بلوچستان به اجرا در آمده است .

وی با اشاره به آمادگی برخی از استان ها برای اجرای این طرح ، بیان داشت : به نظر می رسد استان های اصفهان و خوزستان آماده اجرای این طرح باشند که به محض آمادگی ، این طرح در استان های یاد شده به اجرا در می آید .

دستجردی ، طرح پزشک خانواده را طرحی انقلابی و بنیادی در حوزه سلامت اعلام کرد و گفت : براساس برنامه پنجم توسعه موظف هستیم سرانه هزینه های بهداشتی مردم را به ۳۰ درصد کاهش دهیم که با اجرای طرح پزشک خانواده به این هدف مهم خواهیم رسید .

وزیر بهداشت اضافه کرد : طرح پزشک خانواده بطور متوسط در هفته یکی از استان های کشور به اجرا در می آید که در حال حاضر این طرح در استان مازندران ، راه اندازی شده است .

وی ، کاهش هزینه های درمانی و ارائه خدمات مطلوب به مردم را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد و گفت : با اجرای این طرح حتی هزینه های دارو نیز به عهده سازمان های بیمه گر خواهد بود .

دستجردی با اشاره به برنامه ریزی مناسب در استان مازندران برای اجرای این طرح ، گفت : ۲۵ درصد مردم این استان ، پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند و طرح با استقبال مناسب مردم مواجه شده و این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت .ک/۳

۵۱۹/۴۰۲/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.