طرح ۲ وزارتخانه برای ازدواج دانشجویی/ انتخاب همسر و مشاوره پس از ازدواج برای دانشجویان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ورود مستقیم وزارتخانه های علوم و ورزش و جوانان در زمینه ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: این دو وزارتخانه به زودی به طور مستقیم در انتخاب همسر، راهنمایی خانواده ها برای انتخاب همسر و آموزش بعد از ازدواج جوانان وارد می شوند.

دکتر محمود گلزاری در گفتگو با خبرنگار درباره ازدواج های دانشجویی گفت: ازدواجی که در دانشگاه‌ها تحت عنوان ازدواج دانشجویی برگزار می شود در واقع پیدا کردن دانشجویان تازه ازدواج کرده و تقدیر از آنها است.

وی ادامه داد: اما آنچه که قرار شده بعد از این اجرا شود این است ما از مرحله آغازین تشویق جوانان به ازدواج تا کمک برای انتخاب همسر خوب و انتخاب مناسب و آموزش‌های بعد از ازدواج آنها را راهنمایی کرده و به صورت یک کار جدی قدم های عملی را در این زمینه برداریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص این مطلب که ازدواج های دانشجویی از چه میزان پایداری برخوردار هستند، گفت: ازدواج دانشجویی که در دانشگاه ها برگزار می شود به مفهوم واقعی ازدواج دانشجویی نیست که ما بگوییم این ازدواج ها از پایداری برخوردار بوده یا شکست خورده است.

وی ادامه داد:  نقش دانشگاه در ازدواج دانشجویی تشویق و برگزاری مراسم برای تقدیر از دانشجویانی است که تازه ازدواج کرده‌اند و دانشگاه نقشی در این ازدواج نداشته است، بنابراین نمی توانیم توقع داشته باشیم وزارت علوم و مراکز مشاوره دانشگاهی شکست دراین گونه ازدواج را عهده دار شوند.

وی افزود: اگر در این ازدواج‌ها مشکلاتی هم پیش آمده مربوط به خود‌شان است نه وزارت علوم یا مراکز مشاوره دانشگاهی، اما قدم های عملی که در آینده نزدیک در این زمینه توسط وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان برداشته خواهد شد این است که به طور مستقیم هم وزارت علوم و هم وزارت ورزش و جوانان وارد انتخاب همسر، راهنمایی خانواده ها برای انتخاب همسر و آموزش جوانان خواهند شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.