طرح ۶-۳-۳ در سیستان و بلوچستان با موفقیت اجرا شد

به گزارش ایرنا، ˈغلامرضا محمد قاسمیˈ روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: کمیته های فضای آموزشی و نیروی انسانی برای ایجاد پایه ششم ابتدایی و تامین معلم برای این پایه تحصیلی در استان تشکیل شد.

وی بیان کرد: معلمان مازاد پایه اول راهنمایی مدارس سیستان و بلوچستان به سمت مقطع متوسطه سوق یافتند و دانش آموختگان تربیت معلم برای تدریس در پایه ششم ابتدایی جذب طرخ ۶-۳-۳ شدند.

او اظهار داشت: برای تامین کلاس درس ویژه پایه ششم ابتدایی افزون بر سازماندهی کلاس های درس مدارس، ۴۵۰ کانکس به صورت موقت در نقاط محروم سیستان و بلوچستان استقرار یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۶ مدرسه خاص شامل تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد در شمال و جنوب استان راه اندازی شد.

محمد قاسمی بیان کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزون بر ایجاد ۴۰۰ مدرسه قرآنی طی سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۲۵ مدرسه تخصصی قرآن در سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی استان راه اندازی شد.

او با اشاره به اجرای طرح صبا در سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا رشته ورزشی ژیمناستیک در پایه دوم، شنا در پایه سوم، طناب زنی در پایه چهارم، تنیس روی میز در پایه پنجم و دو و میدانی در پایه ششم ابتدایی مدارس سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

او گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان ۳۵ مدرسه تخصصی ورزش ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین در راستای اجرای طرح هوشمند سازی مدارس از سال گذشته تاکنون هزار و ۹۷ کلاس درس در ۷۹۹ مدرسه در سیستان و بلوچستان هوشمند و به فناوری اطلاعات و ارتباطات مجهز شده است.

او گفت: امسال ۳۰ هزار دانش آموز پایه دوم و سوم رشته کارو دانش مقطع متوسطه در سیستان و بلوچستان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی کشور اعزام می شوند.

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.