طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی هم یکی از غذاهای پرطرفدار میباشد،عدسی و طرز تهیه عدسی را در دو شیوه برای شما آموزش خواهیم داد،شما میتوانید از دو روش زیر برای پختن عدسی استفاده کنید و در ضمن نکات آنرا نیز مطالعه نمایید.

طریقه اول پخت عدسی:مواد لازم:عدس یک لیوانسیب زمینی متوسط یک عددپیاز سرخ شده سه قاشق غذاخوریآرد یک قاشق غذاخوریتخم مرغ دو عددمرزه خشک یک قاشق غذاخوریروغن سرخ کردنی دو قاشق غذاخورینمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
مواد لازم عدسیطرز تهیه:عدس را می پزیم. بعد از پختن، آب آن را کنار گذاشته و عدس را می کوبیم تا کاملا له شود.در ظرفی روغن را ریخته و پیاز سرخ شده را همراه با آرد کمی تفت می دهیم.سپس مرزه ، نمک و زردچوبه و فلفل را به آن اضافه می کنیم و عدس کوبیده را به همراه آب عدس داخل آن می ریزیم. اگر آب عدس کم بود، یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم.
کوبیدن عدس سیب زمینی را خرد کرده و داخل عدس می ریزیم و می گذاریم عدسی جا بیفتد.بعد از این که سیب زمینی ها پخت و عدسی غلیظ شد، دو عدد تخم مرغ را داخل آن می شکنیم.بعد از چند جوش که تخم مرغ ها سفت شدند، عدسی آماده است.عدسی را می توانید با آب لیمو و ترشی بخورید.

———————————————————————————————-

طریقه دوم پخت عدسی:
مواد لازم:
یک پیاز متوسط
دو لیوان عدس
نصف لیوان شیر
یک تخم مرغ
یک قاشق غذاخوری آرد
گالینا بلانکا
لیمو ترش یه نصفه
نمک فلفل زرد چوبه
پیاز رو خیلی ریز خورد کنید با روغن و زردچوبه بریزید توی یه قابلمه. بزارید روی گاز. در حالیکه داره سرخ میشه عدسها رو بریزید توی یه سینی و پاک کنید. بعد بشورید و به پیازداغ اضافه کنید. روش آب بریزید تا سطح عدسها رو بپوشونه. روی حرارت ملایم بزارید بپزه. یه دونه تخم مرغ رو هم جدا بزارید آبپز بشه. میتونید توی این فاصله برید به کارهای دیگه تون برسید. عدس زود میپزه ولی آب زیاد میگیره. برای همین یه ربع یه بار کمی آب بهش اضافه کنید و یه هم بزنید.
بعد که عدس پخت یک قاشق آرد گندم رو توی یه لیوان آب قاطی کنید و این سوسپانسیون رو به عدس اضافه کنید. یه نصف قاشق چایخوری نمک هم بریزید تا مزه نمک به خورد عدسها بره. تخم مرغ رو پوست بکنید و توی عدس رنده کنید. نصف لیوان شیر رو هم اضافه کنید. حالا بزارید یه نیم ساعتی قل قل کنه و جا بیافته.
بعد پودر گالینا بلانکا رو بهش اضافه کنید. نصفه لیمو ترش رو هم توش بچکونید. بزارید یه ده دقیقه بپزه و غلیظ بشه.
عدسی شما آماده است.
اون نصف لیوان شیر و یه دونه تخم مرغ و نصفه لیمو توی اون همه عدس تاثیر زیادی نمیزاره فقط اثرش اینه که هر کی این عدسی رو بخوره میگه به به این چرا با همه عدسیهایی که خوردم فرق داره.
من خودم دوست دارم عدسی یه عالم زیره و فلفل و کشک و روغن زیتون داشته باشه اگه دوست دارید میتونید زیره رو همون اولش بریزی که با عدسها بپزه. بقیه اش رو هم آخرش اضافه کنید.
نکات :اگر مرزه خشک در دسترس نداشتید، می توانید از شنبلیله خشک یا هر سبزی معطر دیگری هم استفاده کنید.عدس احتیاج به خیس کردن ندارد؛ همچنین موقع پخت، نمک اضافه نکنید زیرا باعث سفت شدن آن می شود. نگهداری عدس نیز راحت است ؛ می توان در یک محل خشک و خنک برای مدت زیادی آن را نگه داشت. ولی بعد از یک مدت طولانی، رنگش به مقدار جزئی از بین می رود ولی مزه آن تغییر چندانی نمی کند.


—————————————————————————————————————-
برای دیدن عکسهایتزیین عدسی به صورت بزرگتر روی عکس مورد نظر کلیک کنید

منبع:فان سارا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.