طرف‌های غربی سعی کردند به دیدگاه ما نزدیک شوند

۰۹م اسفند ،

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: طرف‌های غربی سعی کردند به دیدگاه ما نزدیک شوند اگر این راهبرد راهبرد اصلی در نظر گرفته شود و براساس این راهبرد رفتار کنند، می‌تواند راهبرد درستی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “سعید جلیلی” پس از پایان مذاکرات کشورمان با گروه ۱+۵ در آلماتی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی اظهار داشت: ما بارها قبل از ورود به آلماتی گفتیم که راهبرد صحیح آن است که گفتگوها برای همکاری صورت گیرد. استفاده از راهبردهایی نظیر اعمال فشار قطعا بی نتیجه می‌ماند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: در فاصله مسکو تا آلماتی شاید این نگاه جمهوری اسلامی ایران نشان داده شده و همه افکار عمومی جهان نیز آن را دیده‌اند.

وی افزود: کسانی که مدعی استفاده از تحریم‌های فلج کننده می باشند، امروز به این نتیجه رسیده‌اند که رفتارها و فشارهای آنها نتیجه‌ای نداشته و بهترین گزینه تسهیل در راهبرد و ورود به مسیر تازه است.

جلیلی گفت: ما در این گفتگو شاهد بودیم که علی‌رغم رفتارهای قبل، آنها بودند که سعی کردند به دیدگاه ما نزدیک شوند اگر این راهبرد راهبرد اصلی در نظر گرفته شود و براساس این راهبرد رفتار کنند، می‌تواند راهبرد درستی باشد.

ادامه دارد…


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.