طلاب و فضلای بیجار گردهم آمدند

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۰۵:۲۵:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- امام جمعه بیجار در گردهمایی طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم گفت:با توجه به هجوم فکری دشمنان در روستا ها، نیاز شدید به روحانی و مبلغین در روستا ها وجود دارد. وباید مسئولان به مسائل فرهنگی روستاها نیز توجه کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرادی امام جمعه بیجار در نشست طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم  که در دفتر طلاب این شهرستان در قم برگزارشد  ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: یکی از ویژگی های حضرت زهرا (س) خدامحوری بود، بطوری که هیچ گاه در زندگی خود کاری انجام ندادند رضایت الهی در آن نباشد.
وی گفت: در روایتی، امام زمان (ع) فرمودند؛ حضرت زهرای اطهر (س) الگوی و اسوه من می باشد ؛ اگر تمام شاخص های زندگی این بانوی یگانه اسلام ، برای مردم تبیین شود جامعه گلستان می گردد.
امام جمعه بیجار با اشاره به ازدواج حضرت زهرای مرضیه (س) تصریح کرد: زمانی که نبی مکرم اسلام (س) عقد حضرت زهرا (س) را به  اذن پرودگار جاری کردند ؛ اولین درخواست حضرت زهرا (س) از پدر بزرگوارشان این بود که آیا خدای متعال رضایت در ازدواج دارند.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی شهرستان بیجارافزود: یکی از ساختمان های قدیمی که در اختیار ستادبرگزاری نماز جمعه قرارداشت به دفتر  پاسخگویی و مراجعات مردم تبدیل شده است.
وی اضافه کرد : حضور در منزل  روحانیون شهرستان و مسقر در روستا ها ، دعوت از هئیت امنای مساجد و هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) برای تبادل نظر از برنامه های دیگر ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان بیجار در طول یک سال گذشته بوده است.
امام جمعه بیجار در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: توسعه فضای حوزه علمیه بیجار با تغییرات ساختمانی و ارتقای سطح علمی حوزه از مقدمات به سطح عالی در پایه های ۷ و ۸ در سال جاری از دیگر فعالیت‌هاست و مدرسه سابق امامیه که در اختیار شبکه بهداشت قرار داشت، با تعمیرات جزئی تبدیل به ساختمان دوم حوزه علمیه خواهدشد.
حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: ایجاد و احداث ساختمان و سوئیت برای اسکان روحانیون اعزامی در ایام مناسبتی؛ ماه های محرم ؛ صفر و رمضان از دیگر برنامه های ستادبرگزاری نماز جمعه با همکاری مدیریت حوزه های علمیه استان کردستان و نماینده مقام معظم رهبری در این استان بوده است .
وی همچنین با بیان اینکه ده هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران در شهرستان بیجار خریداری شده است افزود: با پیگیری مسئولان حوزه ؛ قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر زمین در نظر گرفته شده است که ۳۰۰۰متر آن به احداث حوزه علمیه خواهران و مابقی آن با عنایات آیت الله العظمی مکارم شیرازی برای اسکان روحانیون و مبلغین شهرستان احداث خواهد شد.
امام جمعه بیجار افزود: ۵۰هکتار زمین نیز با رایزنی های مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان در اختیار مصلی شهر قرار خواهد گرفت که استفاده های چند منظوره ؛ کلنیک ؛ کتابخانه؛ بنیاد نهج البلاغه و… استفاده خواهد شد.
امام جمعه بیجار در پایان با بیان اینکه روستا های بیجار به خانه عالم مجهز شده اند تاکیدکرد: برگزاری نماز جماعت در ادارات شهرستان توسط روحانیون و طلاب شهرستان در حال برگزاری است و قریب به اکثریت روستا های شهرستان دارای خانه روحانی هستند وبیشتر آنها نیز مورد هجمه های فرهنگی فکری شدید می باشند ولی متاسفانه از کمبود روحانی به شدت رنج می بریم ، در حالی که تمام روستا های اهل سنت از ماموستا برخوردار هستند.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۷۲۵۰۸۰۵۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.