طلسم بی مدالی ایران در المپیک لندن شکست

مسابقات وزنه برداری دسته ۸۵ کیلوگرم بازی‌های المپیک با دستیابی رستمی به مدال برنز پیگیری شد تا وزنه برداری ایران پس از هشت سال بار دیگر رنگ مدال المپیک را به خود ببیند و نام ایران در جدول رده بندی مدال آوران المپیک ۲۰۱۲ نقش ببندد.

به گزارش ایرنا، ملی پوش ۲۱ ساله ایران با مجموع ۳۸۰ کیلوگرم (۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۰۹ در دو ضرب) گردن آویز مدال برنز دسته ۸۵ کیلوگرم شد تا نخستین مدال کاروان ورزش ایران را در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ به ارمغان بیاورد.

در دوضرب رستمی در نخستین حرکت خود وزنه ۲۰۹ کیلوگرم را بالای سر برد اما از مهار وزنه ۲۱۴ کیلوگرم ناکام ماند.

این وزنه بردار جوان کرمانشاهی برای بار دوم پشت وزنه ۲۱۴ کیلوگرم قرار گرفت تا بتواند به مدال طلای المپیک دست یابد اما با وجود تلاش فراوان نتوانست این وزنه سنگین را بالای سر ببرد و در نهایت به مدال برنز قناعت کرد.

http://img.irna.ir/1391/13910514/80259629/80259629-2801292.jpg

در این دسته، آدرین ادوارد ژیلینسکی از لهستان با ۳۸۵ کیلوگرم به دلیل وزن کم نسبت به

آپتی اوخادوف از روسیه به مدال طلا دست یافت.

از مهم ترین اتفاقات حرکت دوضرب، لو یونگ چینی که در حرکت یکضرب با مهار ۱۷۸ کیلوگرم در صدر ایستاده بود نتوانست وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر ببرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در حرکت یکضرب، رستمی با مهار ۱۷۱ کیلوگرم در مکان پنجم جدول دسته ۸۵ کیلوگرم قرار گرفته بود.

در این حرکت، لو یونگ از چین با ۱۷۸ کیلوگرم به مقام نخست رسید و آپتی اوخادوف از روسیه با ۱۷۵ کیلوگرم و آدرین ادوارد ژیلینسکی از لهستان با ۱۷۴ کیلوگرم به ترتیب در مکان دوم و سوم جای گرفتند.

سهراب مرادی دیگر وزنه بردار کشورمان در حرکت یک ضرب به دلیل گرفتگی عضله، سه بار مقابل وزنه ۱۶۶ کیلوگرم ناکام ماند و از دور این پیکارها حذف شد.

در ادامه رقابت های وزنه برداری بازیهای المپیک، سعید محمدپور در دسته ۹۴ کیلوگرم شنبه شب به مصاف حریفان خود می رود.

محمدپور با رکورد ورودی ۴۰۵ کیلوگرم بعد از وزنه بردارانی از اوکراین، قزاقستان، روسیه (دو وزنه بردار) و کره جنوبی در مکان ششم این دسته قرار دارد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.