طلسم زنان مسلمان برای ورود به مجلس استرالیا شکست

۱۸فروردین۱۳،

ایالت «نیو ساوت ولز» به مرکزیت شهر سیدنی، پرجمعیت ‌ترین ایالت استرالیا است که مسلمانان با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، ۵ درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌ دهند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، سابقه حضور مسلمانان در قاره استرالیا به ۲۰۰ سال پیش باز می گردد و علی رغم ارتباط محدود مسلمانان این کشور در دهه های قبل با سایر مسلمانان، حدود ۱٫۷ درصد جمعیت ۲۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل می ‌دهند.

طی سالهای اخیر تلاش بسیاری توسط مسلمانان برای حضور در نهادهای قانونی و موثر استرالیا رخ داده و اکنون یک مسلمان مقیم استرالیا، اولین زن مسلمانی است که در سمت نماینده مجلس تاکنون به پارلمان استرالیا راه می یابد.

دکتر مهرین فاروغی جانشین کیت فائرمن نماینده مجلس اعلای ایالت نیو ساوت ولز استرالیا شده که از سمت خود برای عضویت در مجلس سنای این کشور استعفا داده است. ایالت «نیو ساوت ولز» به مرکزیت شهر سیدنی، پرجمعیت ‌ترین ایالت استرالیا است که مسلمانان با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، ۵ درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌ دهند. این ایالت محل سکونت بزرگترین جمعیت اسلامی استرالیا محسوب می‌ شود.

فاروغی در سال ۱۹۹۲ به همراه خانواده خود از پاکستان به استرالیا مهاجرت کرده و مهندس محیط زیست و فعال در زمینه آموزش و تغییرات اقلیمی است. پیش‌ از فاروغی یک مرد مسلمان بوسنیایی‌تبار نیز به عضویت پارلمان سیدنی غربی درآمده بود که کار خود را در سال ۲۰۱۰ با سوگند خوردن بر قرآن کریم آغاز کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.