طلسم شکنی در تاریخ رقابت های فرمول یک

برای اولین بار پس از ۶۲ سال در تاریخ فرمول یک ، یک زن به سمت ریاست تیم رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، علاقمندان به فرمول یک می دانند که حضور بانوان در این ورزش تنها به خط نگه داری منتهی می شود، اما روز گذشته این طلسم پس از ۶۲ سال شکسته شد و مونیشا کالتن بورن توانست به ریاست تیم سوئیسی ساوبر برسد.

 او که از طرف پیتر ساوبر، به سمت ریاست منصوب شده است در این ارتباط گفت:  برایم بسیار اهمیت دارد که بتوانم نشان دهم که بانوان نیز می توانند همانند مردان توانائیهای بالائی داشته باشند و عملکرد مناسبی را ارائه دهند.

پیتر ساوبر موسس تیم ساوبر اعلام کرده بود که هر گاه ۷۰ ساله شده از سمت خود کناره گیری خواهد کرد وی پس از ۴۰ سال هدایت و ریاست در تیم ساوبر روز گذشته ۷۰  ساله شد و تیم را به کالتن بورن واگذار کرد.

 کالتن بورن ۴۱ ساله،  که اصلیت استرالیائی نیز دارد در سال ۲۰۰۰ به عضویت کادر حقوقی تیم پیوست و پس از آن به هیئت مدیره پیوست و در سال  ۲۰۱۰ میلادی توانست به عنوان مشاور ارشد ساوبر فعالیت کند.

 ساوبر در ارتباط انتصاب او گفت: او فصل گذشته از همه جهت با تیم بوده و فقط رسما این سمت را نداشته است که تصمیم گرفته این فصل آنرا به کالتروبورن اعطا کنیم./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.