طنین مهر ماندگار در دو نیروگاه سمنان و شاهرود

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از اجرای پروژه گازرسانی به شهر بیارجمند و دو نیروگاه سمنان و شاهرود در قالب طرح های مهر ماندگار خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، علیرضا جراحی، در تشریح جزئیات این پروژه ها گفت: این پروژه شامل اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال ۸ اینچ فولادی به همراه احداث یک باب ایستگاه اتصال و فرستنده توپک – انشعاب زائرسرای بیارجمند – ایستگاه گیرنده توپک، همچنین احداث یک باب ایستگاه کاهش فشار شهری به ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب بر ساعت است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای شبکه گاز شهری بیارجمند اشاره کرد و افزود: این پروژه در قالب طرح های مهر ماندگار استان سمنان با ۳۱ هزار و ۷۷۰ متر شبکه گذاری پلی اتیلن، ۶ هزار و ۶۳۶ متر شبکه گذاری فولادی و نصب و راه اندازی دو باب ایستگاه کاهش فشار شهری (TBS) هر یک با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب و نصب هزار و ۳۶۰ مورد انشعاب، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جراحی همچنین از اجرای پروژه انتقال گاز به کارخانه سیمان در حال احداث بیارجمند خبر داد و گفت: با گازرسانی به شهر بیارجمند و کارخانه در حال احداث سیمان این شهر، گام های بلندی در مسیر توسعه این منطقه محروم برداشته می شود.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه ۱۲۰ میلیارد ریالی، علاوه بر گازرسانی به شهر بیارجمند، کارخانه در حال احداث این شهر نیز به شبکه گاز شهری متصل و ضمن ایجاد اشتغال پایدار به رونق اقتصادی این منطقه منجر می شود و برگ زرین دیگری از خدمات دولت خدمتگزار در استان پهناور سمنان ورق می خورد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان درباره اتصال نیروگاه های سمنان و شاهرود به شبکه گاز طبیعی نیز گفت: گازرسانی به این دو نیروگاه با اجرای ۴ هزار و ۲۵۰ متر شبکه گذاری فولادی با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال انجام می شود که در قالب طرح های مهر ماندگار گاز استان، سهم بسزایی در تولید انرژی مورد نیاز استان دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.