طول سنوات تحصیلی مجاز دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته کاهش می یابد

‘سعید قدیمی’ روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون هر دانشجوی دوره کارشناسی مجاز بود که دوره چهارساله لیسانس را حداکثر در مدت ۶ سال یا ۱۲ ترم تحصیلی به اتمام برساند که پیشنهاد کردیم این حداکثر دوره به پنج سال معادل ۱۰ ترم کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دوره کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته ) نیز تاکنون اجازه داشتند دوره دو ساله تحصیلی خود را حداکثر در مدت سه سال یا شش ترم به پایان برسانند که در این مورد نیز پیشنهاد ما کاهش سقف مجاز دوره تحصیلی به دو سال و نیم یا ۵ ترم است.

قدیمی یادآور شد: با توجه به اینکه آیین‌نامه آموزشی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در حال حاضر اجرا می شود مربوط به ۱۵ سال قبل است و آموزش عالی در سال های اخیر تغییرات عمده ای داشته است از همین رو تجدیدنظر در آیین نامه این دوره ها امری اجتناب ناپذیر است.

به گفته وی بازنگری آیین نامه آموزشی کارشناسی و کاردانی به کارشناسی از سه سال پیش آغاز شده و به زودی در شورای برنامه ریزی آموزش عالی به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی مهم ترین هدف از بازنگری آیین‌نامه آموزشی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه و ارتقای کیفیت این دوره ها برشمرد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۱۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.