ظرفیت جنبش‌ عدم‌تعهد برای حمایت از مردم بحرین به کار گرفته شود

۲۶م اسفند ،

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به بروجرد،‌شامگاه شنبه (۲۶ اسفندماه) نشست خبری جمعیت دفاع از مردم مظلوم بحرین با حضور آیت‌الله اختری رئیس این جمعیت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شیخ دقاق فعال مبارز بحرینی و همچنین با حضور رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی در شهرستان بروجرد برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای این نشست آیت‌الله اختری با اشاره به فعالیت جمعیت دفاع از مردم مظلوم بحرین گفت: در پی حرکت مسالمت‌آمیز مردم بحرین که از دو سال پیش جهت احقاق حق قانونی خودشان صورت گرفته است برآن شدیم تا اقدامی در جهت حمایت از این موضوع انجام دهیم.

وی افزود: از این جهت تعدادی از دوستان جمع شده و جمعیت دفاع از مردم مظلوم بحرین را پایه‌گذاری کردیم به طوری که تمامی اعضای این جمعیت ایرانی بوده و اعضای آن نیز در ایران ساکن می باشند و حتی در ایران به ثبت رسیده است.

رئیس جمعیت دفاع از مردم مظلوم بحرین خاطرنشان کرد: اما در راستای توسعه این جمعیت برخی فعالان حقوق بشر در بحرین، پاکستان،‌عراق،‌لبنان، سوریه، ترکیه،‌کویت و … در ارتباط هستیم و آنها نیز در این زمینه ما را همراهی می‌کنند.

آیت‌الله اختری همچنین در خصوص اقدامات انجام شده توسط این جمعیت گفت: در راستای حمایت از مردم مظلوم بحرین در داخل کشور همایش‌هایی در شهر‌های اردبیل،‌بوشهر، زنجان، همدان و … در بروجرد انجام دادیم و همچنین از خارج از کشور نیز در کشورهایی همچون انگلستان، بلژیک، ‌سوئد، ‌دانمارک،‌ مالی،‌ نروژ،‌ترکیه،‌عربستان،‌ عراق،‌کویت و … اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلفی کردیم.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای این جمعیت و اقدامات صورت گرفته گفت: اول از آنجایی که کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای غربی موضوع بحرین را بایکوت رسانه‌ای کرده و رسانه‌های مزدوری همچون العربیه، ‌الجزیره و بی بی سی انگار که هیچ اتفاقی نیافتاده، این موضوع را پوشش نمی‌دهند،‌ اقدام این جمعیت می‌تواند یک حرکت تبلیغاتی بوده و حوادث مربوطه بحرین را انعکاس دهد و همچنین می‌تواند یک عامل دلگرمی برای ادامه مبارزه بحرین باشد.

آیت‌الله اختری خاطرنشان کرد: مهمترین خواسته بحرین این است که هر شخص بحرینی یک حق رای داشته باشد.

رئیس جمعیت حمایت از مردم مظلوم بحرین در پایان تاکید کرد: این جمعیت یک حرکت دیگر در قالب کمپین مقابله با آل خلیفه شکل خواهد داد تا درخواست از سازمان حقوق بشر و سازمان ملل جهت حمایت از مردم بحرین را ادامه دهد.

همچنین در ادامه این نشست علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما امروز با یک ادعای بزرگ مواجه هستیم که مدعیان حقوق بشر درست برخلاف آن عمل می‌کنند و کشورهای غربی که دم از حقوق بشر،‌مبارزه با ظلم و مقابله با تروریسم می‌زنند نقطه مقابله با آن را عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: آنچه برای آمریکا و غرب مهم است منافع ملی آنهاست و برای آنها مهم نیست ۱۰ هزار تروریست را از کشورهای مختلف جمع‌آوری کرده و به سوریه روانه کنند تا انسان‌ها را بکشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از مردم مظلوم بحرین گفت: کشورهای عدم تعهد باید از ظرفیت‌های بالای این جنبش مخصوصا با جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم بحرین استفاده کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.