ظرفیت های خوب برای “توسعه مبادلات تجاری” تهران و گرجستان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در همایش تجاری استان تهران گفت: ‌مبادلات دوجانبه با گرجستان حدود ۱۵ میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت های بالای تجاری و صنعتی استان تهران قابل قبول نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، یدالله صادقی در همایش تجاری استان تهران که با حضور مسئولان تجاری و صنعتی استان تهران و کشور گرجستان در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و گرجستان حدود ۱۵۰ میلیون دلار است.

وی افزود: حضور صنایع پیشتاز، صنایع بزرگ چون خودروسازی، پتروشیمی، داشتن ۲۰ میلیارد دلار گردش مالی و زیرساخت های مناسب صنعتی، نفتی و علمی موقعیت ویژه ای را در استان تهران برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و همچنین گرجستان ایجاد کرده است.

صادقی وجود ۱۸ هزار کارت فعال بازرگانی، صنایع نساجی و پوشاک و ثبت ۶۵ درصد ثبت سفارش واردات کالا را نشان دهنده توان بالای بازرگانی در استان تهران دانست و گفت: فعالان و مسئولان اقتصادی استان تهران و گرجستان در این همایش با بررسی نقاط قوت و ضعف یکدیگر می توانند در چارچوب سیاست های سازمان توسعه تجارت و اجرای راهبردهای تجاری، مبادلات اقتصادی را افزایش دهند تا رفاه و آسایش برای هر دو کشور گسترش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تولید و صادرات فرش دستباف و صنایع غذایی را در این استان از دیگر ظرفیت های صنعتی و تجاری برای توسعه مبادلات بازرگانی استان تهران و گرجستان دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.