ظرفیت کافی برای تامین “گوشت قرمز و مرغ” در داخل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نیاز سالانه کشور به گوشت مرغ حدود ۲ میلیون تن و گوشت قرمز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،علی پورکاوه افزود: ظرفیت های لازم برای تولید و تامین کل گوشت مرغ مصرفی و بیش از ۸۰ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز (یک میلیون تن) در داخل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز به واردات بخشی از نهاده های دامی وابسته است، گفت: درصورت تامین ارز واردات نهاده های دامی، تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، رفع موانع و مشکلات از سر راه تولید و نیز اطمینان بخشی برای خرید تولیدات فعالان این بخش، امکان خودکفایی وجود دارد.

پورکاوه در این حال تاکید کرد: درصورت تامین نشدن کامل نیازهای واحدهای تولیدی، گوشت مرغ و گوشت قرمز مصرفی کشور از طریق واردات تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولویت دولت یازدهم برنامه ریزی برای کنترل قیمت ها و تامین معیشت مردم است و در اقلام پروتئینی عمده نیاز داخل به ویژه گوشت مرغ از منابع داخلی تامین می شود و در این زمینه هیچ برنامه ای برای واردات نداریم.

علی پورکاوه با بیان اینکه تاکنون واردات مرغ برای ۶ ماهه دوم سال ۹۲ در دستور کار قرار نگرفته است ، افزود : مهمترین اتفاقی که در این حوزه رخ خواهد داد تامین نهاده های مرغداری هاست و تقویت ظرفیت های تولید داخل و فعال سازی ان از برنامه هایی است که پیگیری خواهد شد و با چنین رویکردی تامین داخلی پایدار خواهد بود و به واردات نیاز نداریم.

وی با اشاره به اینکه واردات مرغ کیلویی۲٫۱ دلار توجیه اقتصادی ندارد  ، گفت : امسال در مقابل صادرات ۴ هزار و ۷۰۰ تن مرغ  ۲ هزار تن برای سفارش مهر ماه و حفظ ذخایر ، وارد کشور شده است.  

پورکاوه همچنین به منتفی شدن واردات گوشت قرمز اشاره کرد و افزود : در زمینه دام سنگین وسبک ظرفیت های خالی زیادی وجود دارد که طبق برنامه ریزی کارگروه تخصصی وزارت جهاد کشاورزی قرار شد ظرفیت های خالی با تامین نهاده دام فعال شود و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت قرمز که قرار بود پایان سال وارد شود ، منتفی شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.