ظرفیت تولید ۲٫۵ میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد

ˈسعادت الله عباسیˈ روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در زمان حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این محصول پروتئینی تولید می‌شود که البته همین میزان نیاز فعلی بازار را تامین می کند.

وی با بیان اینکه در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی به خودکفایی دست یافته‌ایم، ظرفیت تولید تخم مرغ را ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میزان تولید تخم مرغ در کشور ۷۵۰ هزار تن است.

عباسی در عین حال با اشاره به اینکه در زمینه شیرخام زمانی وارد کننده بودیم، اضافه کرد: امروز به تولید بیش از ۱۰٫۵ میلیون تن شیر خام دست یافته‌ایم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۲۵۰ هزار تن انواع لبنیات از ایران صادر شد.

عباسی حمایت از تولید‌کننده و توسعه واحدهای صنعتی و ساماندهی واحدهای خرد صنعتی را برای تحقق خودکفایی ضروری دانست و افزود: آذربایجان شرقی با شرایط آب و هوایی خاص و مراتع، در تولید محصولات لبنی استعداد خوبی دارد که باید از این فرصت بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود، گفت: مصرف داخلی یک میلیون و یکصد هزار تن گوشت قرمز است.

عباسی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید دو میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وضعیت موجود تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر و تخم‌مرغ حاکی از برقراری شرایط آرام در روند تولید این محصولات است، افزود: شواهد نشانگر این است که در صورت حمایت از این مجموعه‌ کالاهای استراتژیک با ظرفیت موجود می‌توان بیش از آنچه اکنون تولید می‌شود، استحصال و روانه بازار مصرف کرد.

وی بر تکمیل مجتمع‌های تولیدی نیمه تمام شیرخام، مجتمع‌های پرواربندی گاو و گاومیش، تکمیل طرح‌های ناتمام و غیرفعال یا نیمه فعال تولیدی در استان ها تاکید و اضافه کرد: به این ترتیب ظرفیت تولید در کشور افزایش می یابد.

عباسی با اعلام اینکه سالانه حدود ۱۲ میلیون تن انواع محصولات دامی توسط سه میلیون بهره بردار در ایران تولید می شود، گفت: تلاش های خوبی در کشور در زمینه استقلال بخش کشاورزی و غذایی صورت گرفته است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی برای کشور اظهار کرد: بخش تولیدات دامی، سهم مهمی در امنیت غذایی دارد و همه باید برای خودکفا شدن این بخش بکوشیم.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.