ظرفیت مسکن ویژه تهرانسر تکمیل شد

۱۶اردیبهشت،

http://www.bananews.ir/با اعلام پایان ثبت‌نام فاز اول مسکن ویژه (پروژه تهرانسر)، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران از بسته بودن راه‌های دلالی برای خرید و فروش امتیازهای مسکن ویژه در این طرح خبر داد.
به گزارش مسوولان مسکن ویژه تهران، این‌بار برای پیشگیری از مشکلاتی که در ارتباط با دلالی‌های گسترده امتیازهای مسکن مهر، پس از اعلام اتمام ثبت نام‌ها در شهرهای تازه اتفاق افتاد، از واگذاری قراردادهای پیش فروش مسکن ویژه به ثبت‌نام‌کننده‌ها اجتناب کرده‌اند تا، عملا راه برای هرگونه دلالی و سوءاستفاده احتمالی از واحدهای تهرانسر مسدود شود.

همچنین، بنا بر اعلام مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران، در حال حاضر، تمام ۲۶۰۰ واحد مسکونی ویژه در تهرانسر، از سوی متقاضیان این واحدها ثبت‌نام شده و با تکمیل ظرفیت در پایگاه اینترنتی تهرانسر، متقاضیان تازه برای دریافت مسکن ویژه، باید منتظر اعلام بعدی دولت برای ثبت نام در پایگاه اینترنتی‌های تازه باشند.
تهرانسر، ظرفیت تکمیل
فریبرز واحدی در این زمینه به «دنیای اقتصاد» گفت: به سبب تکمیل ظرفیت ثبت‌نام برای واحدهای مسکن‌ویژه تهرانسر، متقاضیان تازه دیگر امکان ثبت‌نام برای دریافت مسکن ویژه تهرانسر را ندارند.
وی با بیان اینکه از ابتدا هدف‌گذاری برای ساخت ۳۱۳۰ واحد مسکن ویژه در قالب برج‌های ۱۴ طبقه صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، برج سازی در پایگاه اینترنتی تهرانسر متوقف شد و قرار شد تمام واحدها در مجتمع‌های با ارتفاع یکسان پنج طبقه، ساخته و تحویل متقاضیان شود.
واحدی افزود: به این ترتیب، تعداد واحدها از ۳۱۳۰ واحد برنامه‌ریزی شده، به ۲۶۰۰ واحد کاهش یافت که تمام این واحدها، در حال حاضر توسط متقاضیان واجد شرایط پیش خرید شده است.
به ثبت نام شده‌ها قرارداد ندادیم
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در مورد خطر رواج دلالی پس از پایان ثبت نام‌ها برای امتیاز واحدهای مسکن ویژه، به «دنیای اقتصاد» گفت: در مسکن مهر، چون خریداران قرارداد پیش فروش داشتند امکان واگذاری غیرقانونی امتیاز برای آنها وجود داشت، اما در مسکن‌ویژه چون هنوز خریداران قرارداد پیش فروش در اختیار ندارند و انتخاب واحد صورت نگرفته است، امکان دلالی و فروش امتیاز به هیچ وجه وجود ندارد.
واحدی افزود: ضمن اینکه، رفتار متقاضیان و ثبت‌نام شده‌ها پس از واگذاری قرارداد به آنها هم به طور قطع مورد کنترل قرار می‌گیرد.
ثبت نام تازه منوط به اعلام دولت
واحدی همچنین با بیان اینکه دیگر ثبت‌نام تازهی در منطقه تهرانسر برای مسکن ویژه نخواهیم داشت، به «دنیای اقتصاد» گفت: برای ثبت‌نام تازه مسکن ویژه در سایر مناطق منتظر دستور وزیر هستیم و به محض دریافت دستور، فراخوان عمومی ثبت نام برای پایگاه اینترنتی‌های دیگر مسکن ویژه، منتشر می‌شود.
 بنا بر اعلام قبلی مدیرکل اداره راه و شهرسازی، مناطقی از قبیل آتی شهر، حکیمیه و منطقه ۲۲ تهران، به عنوان پایگاه اینترنتی‌های شناسایی شده دولت برای احداث فازهای بعدی مسکن ویژه درنظر گرفته شده است که به محض نهایی شدن و صدور دستور ساخت، فراخوان عمومی ثبت‌نام برای این واحدها منتشر می‌شود.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.