ظریف و اشتون بر سر میز شام در استانبول

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
شام کاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل سرکنسولگری ایران در استانبول آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شام کاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل سرکنسولگری ایران در استانبول آغاز شد.

محمدجواد ظریف و کاترین اشتون بعدازظهر امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ به وقت محلی (استانبول) به رایزنی دو ساعت و نیمه پرداختند و روند پیشرفت مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ را مورد بررسی قرار دادند.

قرار است رایزنی‌های ظریف و اشتون فردا صبح (۶ اردیبهشت) نیز ادامه یابد که زمان دقیق آن تاکنون اعلام نشده است.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و هلگا اشمیت معاون اشتون و همچنین جیمز موریسون رئیس دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار حضور داشتند.

محمدجواد ظریف که پیش از ظهر به همراه دو معاونش و همچنین حمید بعیدی‌نژاد راهی استانبول شد در بدو ورود به فرودگاه این شهر هدف اصلی این سفر را شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش غیرمتعهدها در الجزایر عنوان کرد و گفت: در مسیر این سفر در استانبول دیدار کوتاهی با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهیم داشت و در نشست با خانم اشتون فقط معاونان وی حضور دارند و این نشست جزیی از نشست ۱+۵ نیست.

ظریف یادآور شد که به سبب اینکه استانبول در مسیر سفر به الجزایر است، این شهر برای گفت‌وگو با اشتون انتخاب شده و هیأت اتحادیه اروپا نیز برای این مذاکرات به استانبول می‌آید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران فردا ۶ اردیبهشت ماه به الجزیره می‌رود تا در اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم خرداد ماه) در الجزایر برگزار شود، شرکت کند.

پیش از این اعلام شده بود که قبل از پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ دربارهٔ راه‌حل جامع هسته‌ای که قرار است از ۲۶ تا ۳۰ خرداد ماه در وین برگزار شود، ظریف و اشتون با یکدیگر دیدار خواهند کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.