عاشورا محصول به صحنه نیامدن خواص طرفدار حقی‌ست که دنیازده شدند/دسته‌بندی مقام معظم رهبری از خواص طرفدار حق

۰۳م آذر ،

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ خواص باید به صحنه می‌آمدند و حق را از باطل برای مردم تشریح می‌کردند، گفت:‌ در فتنه ۸۸ بعضی عقاید گروهی و حزبی‌شان را بر واقعیت ترجیح دادند و عده‌ای دیگر در مبانی ارزشی‌شان دچار تغییر شدند.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری در ایام فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: در آن روزها رهبری همواره مردم و مسئولین را به ارتقای سطح بصیرت پیشنهاد کردند، رهبری در آن برهه اشخاص را به دو دسته تقسیم کردند؛ یک دسته اشخاصی که از اوضاع و احوال خود صاحب تحلیل بودند و اشخاصی که فاقد تحلیل بودند.

وی با بیان اینکه خواص کسانی بودند که صاحب تحلیل اند، گفت: مقام معظم رهبری خواص را نیز به دو دسته تقسیم کردند، خواص طرفدار حق و خواص طرفدار باطل؛ وضعیت خواص طرفدار باطل که روشن است و ما با آن کاری نداریم، اما خواص طرفدار حق هم به دودسته تقسیم می شوند؛ خواص طرفدار حقی که دنیازده شدند و خواصی که دنیازده نشدند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: عاشورا محصول به صحنه نیامدن خواص طرفدار حق است که دنیا زده شدند.

وی با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاد که خواص طرفدار حق دنیازده، از فرزند رسول الله دفاع نکردند؟ گفت: عده‌ای از آنها حساب سود و زیان دنیا را کرده و وظیفه خود را فراموش کردند، لذا امام حسین تنها ماند. اگر خواص می‌آمدند و روشنگری می‌کردند آن شرایط غبارآلود برای مردم کوفه پیش نمی‌آمد.

طلا دراین‌باره افزود: بعد از انتخابات سال ۸۸ عده‌ای این شبهه را ایجاد کردند که نظام اسلامی به رای مردم خیانت کرده است، اینجا هنجره‌هایی که درمیان مردم آبرویی داشتند باید به صحنه می‌آمدند و به روشنگری می پرداختند. خواص باید به صحنه می‌آمدند و حق را از باطل برای مردم تشریح می‌کردند چراکه فتنه زمانی پیش می آید که حق از باطل قابل تمیز نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دربارهٔ سکوت برخی از خواص در فتنه ۸۸ گفت:‌ بعضی عقاید گروهی و حذبی‌شان را بر واقعیت ترجیح دادند.

وی ادامه داد: بعضی از اشخاص هم دچار اشتباه در نوع نگاه شدند؛ تا دیروز ارزش برایش یک چیز بوده، امروز این ارزش برایش تغیر پیدا کرده است؛ دیگر از این اشخاص نمی شود انتظار داشت چون در مبانی تغیر پیدا کرده اند.

طلا در ادامه یادآور شد: حماسه عاشورا که در طول تاریخ روشنگر بوده است، در ماجرای فتنه نیز مجددا به کمک مردم آمد و توانست سره را از ناسره تفکیک کند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: کسانی که در عاشورای سال ۸۸ به اباعبدالله الحسین اهانت کردند، یا ساکت بودند یا معاند که نه عقیده به عاشورا داشتند و نه به امام حسین.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید از خداوند متعال بخواهیم ما را از “صراط مستقیم” دور نکند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.