عامل اصلی سرقت اطلاعات سهل‌انگاری و نقص فنی است

۱۹خردادماه، خبرگزاری‌ها- در حالی که بسیاری تصور می‌کنند حملات هکری عامل اصلی سرقت اطلاعات رایانه‌ای است، تحقیقات تازه عکس این مساله را نشان می‌دهد.

گزارش تازه ای که این هفته توسط موسسه امنیتی سمانتک و همین طور موسسه پنمون انتشار یافته نشان می دهد بخش عمده سرقت اطلاعات و داده های رایانه ای حاصل سهل انگاری های کارمندان و نقص های فنی رایانه هاست.

بر همین اساس تقریبا دو سوم سرقت داده ها در سال ۲۰۱۲ ناشی از سهل انگاری یا خطای انسانی و مشکلات فنی بوده است. سهم هر یک از این دو عامل به طور جداگانه به ترتیب برابر با ۳۵ و ۲۹ درصد بوده است.

در همین حال حملات بدافزاری و هکری عامل ۳۷ درصد از موارد سرقت اطلاعات رایانه ای در جهان بوده است. البته سهم هر یک از این سه عامل در نقاط مختلف جهان متفاوت است. به عنوان مثال در آلمان حملات بدافزاری ۴۸ درصد و دو عامل دیگر در مجموع ۵۲ درصد از کل موارد سرقت اطلاعات را به خود اختصاص داده اند.

اما در مقابل در برزیل سه چهارم موارد سرقت اطلاعات یعنی ۷۷ درصد آنها ناشی از خطاهای انسانی است. کارشناسان معتقدند ارائه آموزش های کلیدی و بنیادی به کارمندان شرکت های مختلف تا حد بسیاری از سرقت اطلاعات جلوگیری می کند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.