عباسی: نمایندگان در مبادی ورودی مجلس از حیث سلامتی بررسی می‌شوند

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جلسات علنی هفته جاری مجلس را تشریح کرد.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح تمهیدات لازم برای برگزاری جلسات علنی مجلس اظهار کرد: توافقی بین هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت (ستاد ملی مقابله با کرونا) صورت گرفته و پروتکلی درباره‌ کم و کیف جلسات، فاصله‌گذاری‌ها، ضدعفونی محوطه و تست تشخیصی همکاران تهیه شده که ما براین اساس همه جوانب را در نظر گرفتیم و شرایط را مهیا کردیم تا بتوانیم جلسات هفته جاری را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: طبیعتا نمایندگانی که در اسفندماه مشکوک و یا مبتلا به کرونا بودند در طول این مدت با رعایت قرنطینه و استعلامی که داشتیم مشکل‌شان برطرف شده و ما مشکل فراگیری نداریم، لذا ضروری است جلسات علنی را تشکیل دهیم که برهمین اساس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهیم داشت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خیلی از همکاران پیش از این تست کرونا دادند و در روز برگزاری جلسه نیز در مبادی ورودی از حیث سلامتی و علائم ظاهری با استفاده از تب‌سنج و تمهیدات دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند. در حال حاضر همکاران شرایط خود را می‌دانند و اوضاع با روزهای اول کرونا متفاوت است در مورد کسانی که علائم ظاهری دارند امکانات تشخیصی وجود دارد.

عباسی همچنین از برگزاری جلسه هیات رییسه با روسای کمیسیون‌ها در روز یکشنبه خبر داد و گفت: قرار است در این جلسه درباره دستور جلسات بحث و بررسی‌هایی صورت گیرد ما همچنین مکان‌هایی را برای تشکیل جلسات کمیسیون‌ها در نظر گرفتیم زیرا در مکان فعلی کمیسیون‌ها امکان تشکیل جلسه نیست و فضای بزرگتری با رعایت فاصله‌گذاری و سایر امکانات لازم مورد نیاز است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسکیل جلسات کمیسیون بهداشت و کمیسیون ویژه تولید ملی در هفته‌های گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما برای برگزاری جلسات سایر کمیسیون‌ها در حال تدارک هستیم. برخی موارد اعاده شده از شورای نگهبان باید در کمیسیون‌ها بررسی شود و برخی مسائل روز نیز نیازمند بررسی در کمیسیون‌هاست و تلاش می‌کنیم نهایتا تا پایان اردیبهشت‌ماه جمع‌بندی خود را در مورد طرح‌ها و لوایح مجلس دهم سامان دهیم تا موردی از اینها برای مجلس بعدی باقی نماند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.