عباس اصلاحات مرزی را به زمان مذاکرات تشکیل دو کشور موکول کرد

۱۱اردیبهشت،

rt-54.jpg

محمود عباس تاکید کرد که هرگونه اصلاحی در خصوص مرزهای سال ۱۹۶۷ در جریان مذاکرات مربوط به راهکار تشکیل دو کشور بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود عباس، ‌رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری صربستان در رام‌الله عنوان داشت: ما خواهان اجرای راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای سال ۱۹۶۷ و قراردادن قدس شرقی به عنوان پایخت کشور فلسطین هستیم.

وی در ادامه افزود: اگر ایجاد بعضی اصلاحات کوچک در مساله مرزها نیاز باشد این موضوع را در جریان مذاکرات مربوط به راهکار تشکیل دو کشور بررسی می‌کنیم.

عباس همچنین عنوان داشت: ما کشور اسرائیل را از سال ۱۹۹۳ به رسمیت شناخته‌ایم و این مساله بارها تکرار شده است اما کسی از ما در خصوص به رسمیت شناختن کشور یهودی اسرائیل سئوال نپرسید. از نظر ما آنها می‌توانند هر اسمی که بخواهند بر روی خودشان بگذارند.

این سخنان عباس بعد از گذشت دو روز از اصلاحات صورت گرفته در طرح صلح کشورهای عربی و تبادل اراضی میان اسرائیل و فلسطینیان تحت نظارت آمریکا صورت گرفت.

براساس این اصلاحات رژیم صهیونیستی می‌تواند شهرک‌های خود را در کرانه باختری داشته باشد و فلسطینی‌ها در مقابل آن اراضی تحت حاکمیت اسرائیل را به دست می‌آورند. این اصلاحات با مخالفت شدید جنبش حماس رو به رو شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.