عباس خواستار کمک پوتین برای به جریان افتادن مذاکرات سازش شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت اللحم، پوتین در جریان سفر کوتاهی به کرانه باختری روزسه شنبه درشهر بیت اللحم با عباس دیدار کرد.

وی روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شیمون پرز رییس دولت اسراییلی در سرزمین های اشغالی ملاقات کرد.

عباس در این دیدار از پوتین خواست به فراهم کردن زمینه آزادی دهها فلسطینی که از قبل از انعقاد معاهده اسلو در بند رژیم صهیونیستی هستند، کمک کند و کنفرانسی را در مورد صلح در روسیه برگزار کند.

عباس گفت: از دوستانمان می خواهیم ما را در آزاد کردن اسیرانمان که قبل از سال ۱۹۹۴ بازداشت شدند،یاری دهند، افرادی که با اسراییل برای آزادیشان توافق شده است اما هنوز آزاد نشده اند.

وی افزود: به رییس جمهوری (روسیه) اطمینان می دهیم که راه منتهی به صلح از طریق مذاکره با اسراییل فراهم می شود و ما همچنان از وی می خواهیم تا یک کنفرانس بین المللی درمورد صلح را در مسکو چنانچه قبلا در موردش توافق کردیم، برگزار کند.

پوتین نیز ضمن تقدیر از آنچه ‘موضع مسوولانه’ عباس خواند، هشدار داد که ‘هر گونه اقدام یکجانبه قبل از توافق نهایی در زمینه صلح، نتیجه عکس در بر دارد.’

مذاکرات مستقیم بین تل آویو و فلسطینی ها از اواخر سال ۲۰۱۱ متوقف شده و این در حالی است که گروه چهار جانبه صلح خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل سعی می کنند دو طرف را به بازگشت به میز مذاکره ترغیب سازند.

پوتین پس از ملاقات با عباس راهی اردن شد تا با عبدالله دوم پادشاه این کشور دیدار و گفت و گو کند.

پوتین آخرین بار درسال ۲۰۰۵ به قلمروهای فلسطینی سفر کرده بود و عباس در آن زمان از وی در رام الله میزبانی کرد.

مترجمام**۹۱۰۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۱۷۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.