عباس: هدف از عضویت در سازمان ملل تنها اثبات حق مردم فلسطین برای حفظ سرزمینشان است

ALMOHIT2,.jpg

محمود عباس امروز (سه‌شنبه) در نامه‌ای به باراک اوباما در خصوص درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل، بر پایبندی طرف فلسطینی به راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نامه خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که درخواست فلسطینیان برای عضویت در سازمان ملل تنها به منظور بالا بردن جایگاه فلسطین و به رسمیت شناخته شدن است.

در همین راستا نمر الحماد، مشاور سیاسی محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که عباس در نامه خود تاکید کرده که این اقدام با هدف ثابت کردن حق مردم فلسطین برای حفظ سرزمین‌شان است.

واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) نیز گفت که احتمال می‌رود مطرح کردن درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل در نیمه نوامبر صورت گیرد.

ابو یوسف به فشارهای بسیار آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت ممانعت از ارائه درخواست فلسطین به سازمان ملل اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات تهدید آمریکا مبنی بر توقف کمک‌های مالی به سازمان ملل و اعمال فشار برای ممانعت از برگزاری جلسه رای‌گیری مجمع عمومی است.

وی در ادامه افزود: واشنگتن به کشورهای اروپایی پیام رسمی داد و به آنها در صورت رای دادن به نفع فلسطین هشدار داد. آمریکا همچنین تهدید به بازنگری در روابط دیپلماتیک با فلسطینی‌ها و توقف ارائه تمام کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.