عدم ارائه به موقع لایحه بودجه، بی انضباطی مالی و بی اعتمادی مردم را به دنبال دارد

۱۸م آذر ،

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: عدم ارائه به موقع لایحه بودجه، تخلف بوده و نتیجه آن بی انضباطی مالی و بی اعتمادی مردم نسبت به برنامه‌های مالی دولت خواهد بود.

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به عدم ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۲ از جانب دولت به مجلس گفت: عدم ارائه به موقع لایحه بودجه خلاف قانون بوده و نتیجه آن بی انضباطی مالی دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اقدام دولتی می‌تواند بی‌اعتمادی جامعه نسبت به عملکرد دولت در حوزه مالی را به دنبال داشته باشد، افزود: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بارها از دولت درخواست ارائه لایحه بودجه را کرده ولی دولت به این خواسته تن نداده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس که پیشتر معاونت مدیریت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: زمانی که من مسئول ارائه لایحه بودجه به مجلس بودم روز ۱۵ آذرماه روز بودجه نام داشت و تمام سعی‌ ما بر آن بود تا در این روز تحت هر شرایطی ولو آمار غلط لایحه بودجه را به مجلس ارائه کنیم.

تاجگردون افزود: نمی‌دانم دولت نهم و دهم چرا لایحه بودجه را به موقع به مجلس ارائه نمی‌کنند، دولت باید منضبط بوده و طبق موعد مقرر به وظایف خود عمل کنند.

گفتنی است؛ طبق قانون دولت مکلف است تا ۱۵ آذرماه هر سال لایحه بودجه سال آینده کشور را به مجلس ارائه کند.

همچنین مجلس مکلف است ظرف ۴۵ الی ۲ ماه لایحه بودجه را بررسی، چکش‌کاری و تصویب و سپس به شورای نگهبان ارسال کند. این لایحه بعد از تصویب و تایید شورای نگهبان توسط مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود تا شخص رئیس جمهور نیز آنرا به دستگاه اجرایی جهت اجرا ابلاغ کند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.