عدم برنامه ریزی و نبود نظارت کافی در این حوزه/ مسئولین از منفعت خود چشم پوشی کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه هم اکنون حوزه صنایع لبنی کشور از عدم برنامه ریزی و نبود نظارت کافی رنج می برد گفت: لازم است مسئولین به فکر اهداف کاری خود باشند و از منفعت شان چشم پوشی کنند.

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان و زابلی در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با بیان اینکه مشکلات بخش صنایع لبنی از دولت قبل آغاز و هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: هم اکنون شاهد افزایش تقریبا هفتگی محصولات لبنی هستیم که این مسئله ناشی از عدم برنامه ریزی، نبود نظارت و بالابودن قیمت خوراک دام می شود.
وی به دلال بازی در این حوزه اشاره کرد و گفت: خوراک دام توسط اشخاص دلال با ارز مرجع وارد و با ارز آزاد به فروش می رسد، در حالی که اگر دست دلالان و واسطه ها در این حوزه کوتاه شود، قطعا قیمت محصولات نیز کاهش خواهد یافت.
میرمرادزهی با بیان اینکه مسئولین مربوطه باید تنها به اهداف کاری و نه منفعت خود فکر کنند، تصریح کرد: اگر مسئولین وقت خود را در اختیار سیستم کاری بگذارند و از منفعت حاصله چشم پوشی کنند، قطعا نظارت در این حوزه افزایش یافته و عدم رعایت قانون کاهش می یابد.
نماینده مردم سراوان و زابلی نحوه بسته بندی و بالابودن قیمت شیر خام را نیز در این مسئله بسیار موثر توصیف کرد.
وی با اشاره به اینکه بسته های حمایتی همچون پرداخت یارانه به این بخش از بدنه کشور بسیاری از مشکلات را کاهش می دهد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در این بخش به وجود آمد، همین عدم پرداخت یارانه به این حوزه بود که لازم است با نظارت کافی دولت، یارانه به دست تولیدکننده برسد تا قیمت ها دیگر این گونه افزایش نیابد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.