عدم تخصیص اعتبار طرح پزشک خانواده شهری در سال ۹۱ از سوی دولت

۰۸م آذر ،

سلامت > خانواده
بنابر اظهارات معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت هنوز اعتباری برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در سال ۹۱ تخصیص نداده است و بیمه‌ها از محل اعتبارات داخلی خود هزینه‌های این طرح را پرداخت می‌کنند.

سید عبدالله عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هزینه‌های اجرای برنامه پزشک خانواده در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و مازندران به روز پرداخت می‌شود، گفت: تمام حقوق پزشکان طرح پزشک خانواده و داروخانه‌ها در سه استان محل اجرای برنامه پزشک خانواده پرداخت شده است.

وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر بدهی‌هایی به مراکز درمانی در این استان‌ها دارند که مربوط به پیش از اجرای طرح پزشک خانواده است و با تخصیص اعتبار پرداخت می‌شود، ضمن اینکه تمام بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی تا پایان تیرماه تامین شده است.

عمادی در زمینه افزایش استان‌های مجری طرح پزشک خانواده شهری، گفت: در این زمینه تیم مشترک متشکل از نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت‌ قابلیت اجرای طرح را در استان مذکور می‌سنجند و در این راستا چک لیستی پر می‌شود و در صورت اخذ امتیازهای لازم، برنامه در آن استان اجرایی می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده در استان‌های مذکور نیازمند داشتن استانداردهای لازم از جمله زیرساخت‌ها است و ضمن اینکه آن استان باید برای اجرای برنامه اعلام آمادگی کند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.