عدم ثبت‌نام ۱۰ هزار پزشک در سازمان نظام پزشکی صحت ندارد

۰۳م اسفند ،
ممتاز نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت با تأیید روند بررسی صلاحیت‌های انتخابات نظام پزشکی، گفت: آمار ۱۰ هزار نفری ثبت نشدن نام پزشکان در سازمان نظام پزشکی صحت ندارد.
 
به گزارش  فارس، حسن امامی رضوی امروز در حاشیه برگزاری انتخابات نظام پزشکی در جمع خبرنگاران افزود: آمار ۱۰ هزار نفری ثبت نشدن نام پزشکان در سازمان نظام پزشکی صحت ندارد و من این آمار را باور نمی‌کنم و فکر نمی‌کنم تعداد فارغ‌التحصیلان پزشکی که نامی از آن‌ها در سازمان نظام پزشکی وجود ندارد و شماره نظام پزشکی ندارند به هزار نفر هم برسد.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی برخلاف سازمان نظام پرستاری است و همه پزشکان بعد از فارغ‌التحصیلی ملزم به ثبت‌نام در این سازمان و گرفتن شماره نظام پزشکی می باشند در حالیکه در سازمان نظام پرستاری عضویت اختیاری و ممکن است حداکثر ۳۰ درصد پرستاران در این سازمان ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد حضور پزشکان در مشاغل دیگر گفت: حضور پزشکان در مشاغل غیر پزشکی مانند تمام رشته‌های دیگر وجود دارد و با توجه به اینکه روند انتخاب رشته دانشگاهی با انتخاب شغل فرق می‌کند ممکن است عده‌ای از پزشکان به مشاغل دیگر روی بیاورند که امری طبیعی است.

وی ادامه داد: حداکثر ۵ درصد پزشکان در مشاغل دیگر وارد می‌شوند، ضمن اینکه تعداد از پزشکان در مراکز بهداشتی – درمانی ستادهای اداری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و امور فرهنگی انتشار یافتناتی و تبلیغاتی از جمله صدا و سیما فعالیت می‌کنند و ممکن است مطب نداشته باشند بنابراین فعالیت این پزشکان در مشاغل مرتبط با حرفه پزشکی است و نمی‌توان آن‌ها را جدا از جامعه پزشکی به حساب آورد.

امامی رضوی همچنین در مورد روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات نظام پزشکی مسیر قانونی خود را طی کرده است و استعلام از مراجع ۵ گانه شامل وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال و دادستانی به صورت قانونی انجام شده است و با وجود اینکه سازمان نظام پزشکی یک سازمان صنفی و غیر سیاسی است اما در بررسی صلاحیت‌ها مسائلی مانند اشتهار نداشتن به فساد و مسائل سیاسی اهمیت دارد.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات نظام پزشکی ادامه داد: سبب اینکه مسائل مربوط به بررسی صلاحیت‌های  نامزدهای این انتخابات بازتاب رسانه‌ای بسیاری داشته است این است که این سازمان بزرگترین نهاد صنفی کشور است و در زندگی و سلامت مردم تأثیرگذار است اما این سازمان اصلا نباید سیاسی شود و به موضوع سیاسی کشیده شود.

وی در مورد درخواست رئیس جمهور برای بررسی مجدد صلاحیت نامزدها گفت: درخواست رئیس جمهور قانونی بوده و هیئت نظارت بر انتخابات این درخواست را در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ کرده است و انتخابات در مسیری کاملا قانونی انجام می‌شود و نتایج نهایی آن حداکثر تا روز یکشنبه اعلام می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.