عدم نظارت بر سیستم‌های بانکی رکن اصلی بروز تخلفات مالی است

حجت الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: نظارت جدی در سیستم‌های بانکی دولتی و خصوصی، دقت در فرآیندهای اقتصادی و بازرسی سلسله وار دستگاه‌های مختلف کشور تاثیر بسیاری در عدم تخلفات احتمالی در آینده دارد.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که اجرای حکم اعدام متهمان فساد مالی درس عبرتی برای سود جویان احتمالی است اظهار داشت: تشخیص اجرای حکم اعدام متهمان در ملاء عام به عهده قاضی پرونده است ولی با توجه به حساسیت این فساد، اجرای حکم اعدام در ملاء عام قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: پرونده فساد مالی ۳ هزار میلیاردی و پیگری های آن از طریق قوه قضاییه در افکار عمومی مطرح شده و همه مردم در انتظار اجرای هر چه زودتر احکام متهمان هستند.

وی تصریح کرد: اعدام متهمان این پرونده جنجالی راه را بر تخلفات آینده می بندد و فرصت طلبان، دیگر جرات انجام چنین تخلفاتی را نخواهند داشت.

حجت الاسلام رهبر در مورد راهکارهای جلوگیری از بروز تخلفات مالی این چنین گفت: نظارت جدی در سیستم های بانکی دولتی و خصوصی، دقت در فرآیندهای اقتصادی و بازرسی سلسله وار دستگاه های مختلف کشور تاثیر بسیاری در عدم تخلفات احتمالی در آینده دارد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور نقش عمده ای در زمینه افشای پرونده فساد مالی ۳هزار میلیاردی داشته و نظارت این سازمان بر سایر دستگاه های اجرایی کشور یکی دیگر از ارکان جلوگیری از بروز فساد های مالی دیگر است.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.