عذرخواهی جای بیمه طلایی را گرفت

جام جم آنلاین: این‌که فرهنگ عذر خواهی بین مسوولان کشور ما در حال جا افتادن است، اتفاق خجسته‌ای محسوب می‌شود اما این عذرخواهی‌ها گاهی خیلی دیر اعلام می‌شود و گاهی هم اعلامش نمک روی زخم است.نمونه‌اش عذر خواهی وزیر آموزش و پرورش است. حاجی‌بابایی آب پاکی را روی دست بازنشستگان آموزش و پرورش ریخته و گفته است: از لحاظ قانونی امکان ادامه اجرای بیمه طلایی از سوی آموزش و پرورش وجود ندارد وگرنه قطعا اجرایی می‌شد.

او عذرخواهی کرده و گفته همه تلاشم را برای اجرای این بیمه انجام دادم، اما انجام نشد.

داستان بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته عمر کوتاهی داشت. این بیمه از فروردین سال ۹۰ حرفش زده شده از دی ماه قابل اجرا شد و تا فروردین امسال دایر بود و بازنشستگان فرهنگی را دلخوش کرده بود که همه خدمات درمان و جراحی‌هایشان را بدون سقف تحت پوشش قرار می‌دهد.

اما این بیمه نه تنها طلایی نماند، بلکه حالا قرار است با یک عذر خواهی برای همیشه فراموش شود. در حالی که همه می‌دانیم فرهنگیان بازنشسته مانند همه بازنشستگان، بعد از ۳۰ سال تلاش و کار چقدر به چنین حمایتی نیاز دارند.

پیش از این آموزش و پرورش اعلام کرده بود که مشکل این گروه از فرهنگیان مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی است، یعنی صندوق بازنشستگی برای این که مبلغ بیمه کسر شده را از حقوق بازنشسته‌ها به حساب شرکت بیمه ایران واریز کند، گیر قانونی دارد و نمی‌تواند پولی را که به بیمه آتیه سازان حافظ می‌پردازد، به شرکت بیمه دیگری پرداخت کند.

البته قرار بود این مشکل در یک نشست مشترک سه‌جانبه بررسی و حل و فصل شود که این نشست هم برگزار شد، اما نتیجه‌ای از آن به دست نیامد که به نفع بازنشسته‌ها تمام شود.

با این تفاسیر در حالی که همه جای دنیا بازنشستگان دغدغه مالی دارو و درمان را ندارند، بازنشستگان فرهنگی ما به‌جای بیمه طلایی باید عذر خواهی سفید و خنثی وزیر آموزش و پرورش را بپذیرند.

مستوره برادران‌نصیری – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.