عرب نیا: به خاطرحرمتی که برای فیلم قائلم سکوت می کنم/قائم مقامی: در پرداخت دستمزد عرب نیا خلف وعده نکردیم

۲۵م آذر ،

حواشی فیلم «چمران» در برنامه هفت

سینماپرس-گروه تلویزیون:فریبرز عرب نیا،بازیگر چمران و علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم «ج» در برنامه زنده تلویزیونی هفت به بررسی دلایل و اتفاقات عدم حضور عرب نیا در سکانس پایانی و استفاده از نابازیگر پرداختند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، فریبرز عرب نیا، بازیگر فیلم «چ» طی تماس تلفنی در برنامه هفت گفت:به خاطر تهمت هایی که به من در هفته اخیر در رسانه ها زده شده نمی خواهم حرف بزنم بلکه به سبب صحبت هایی که طی سه جلسه در برنامه هفت در خصوصسینما و آفت هایی که این هنر را به صورت جدی تهدید می کند که نمونه ای از آن در این هفته اتفاق افتاد صحبت می کنم.

وی درخصوص عدم حضورش در سکانس پایانی فیلم «چ» افزود: برای کار در فیلم «چ» قراردادی وجود داشت که من از ابتدا برای رعایت تمام بندهایش اصرار داشتم، اما عوامل این کار می خواستند مثل بقیه کارهایشان مفاد قرارداد را زیر پا بگذارند و بی قانونی کنند.

عرب نیا ادامه داد: من به سیستم این گونه ای اعتقاد ندارم و به حفظ قوانین، اصول و استانداردها پایبندم.

وی درخصوص صحبت های قائم مقامی درخصوص لطمه زدن به فیلم با نبود عرب نیا اظهار داشت: عدم حضور من در سکانس پایانی سببی برای نرسیدن فیلم «چ» به جشنواره فجر نیست بلکه خود لشکری پور، نماینده فارابی در فیلم «چ» نیز اعلام کرد که این فیلم مراحل فنی بسیاری دارد که نرسیدن به جشنواره به سبب انجام مراحل فنی است.

وی با اشاره به نقل از مدیر تولید فیلم «چ» در خصوص وجود قرارداد با عرب نیا تا روز ۲۰ آذر ماه گفت: درخصوص تاریخ قرارداد قائم مقامی به صراحت دروغ گفت زیرا که قرارداد من تا ۱۹ آذز بوده است.

بازیگر فیلم «چ» در توضیح نحوه پرداخت دستمزدش گفت: به خاطر حرمتی که برای بازی در این فیلم قائل هستم نمی خواهم مسائل را باز کنم و سکوت می کنم زیرا به ضرر آن تمام خواهد شد.

وی افزود: به خاطر فیلم «چ» من سفر حج را از دست دادم، من بعد از ۴ ماه و ۲۰ روز کار قراردادم در ۱۹ آذرماه به پایان رسید که از دوهفته قبل این موضوع را اعلام کردم که لشکری پور به من گفت «برای ما امکان ادامه همکاری با شما وجود ندارد» و علاوه بر آن حاتمی کیا نیز اعلام کرده بود که «سکانس آخر فیلم «چ» را بدون حضور عرب نیا فیلم برداری می کند».

عرب نیا در پایان خاطرنشان کرد: فیلم «چ» یک ساعت هم به خاطر من متوقف نشده است.

قابل ذکر است، علی قائم مقامی نیز طی تماس تلفنی در برنامه هفت اعلام کرد: سکانس پایانی فیلم «چ» که در پادگان دهکده مقاومت و با حضور تجهیزات نظامی بسیار بسیار، استفاده از هلی کوپتر و و حضور تعداد بسیاری از سیاه لشکر به سبب عدم حضور عرب نیا با بازی نابازیگر به پایان رسید.

قائم مقامی همچنین اعلام کرد: ما درخصوص دستمزد عرب نیا خلاف وعده عمل نکردیم و به طور کامل آن را پرداخت کرده بودیم اما عرب نیا از قبل نیز به برنامه ریز گفته بود که در سکانس پایانی حضور پیدا نمی کند.

گفتنی است طی هفته قبل خبرهای مبنی بر اینکه «حاتمی‌کیا «چمران» را با یک نابازیگر به پایان می‌رساندو سکانس‌های پایانی از دور فیلمبرداری می‌شوند، قرار بود سکانس پایانی فیلم با بازی فریبرز عرب نیا پایان یابد اما با غیبت وی برنامه ریزی ها تغییر کرد.» انتشار یافت.

حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد ۱۳۵۸ زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

انتهای پیام/ ع. ت _ ب. ب

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۱۲۳


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.