عرضه آلبوم جدید «محسن چاووشی» از مهرماه

آلبوم موسیقی «من خود آن سیزدهم» نیمه دوم مهرماه جاری وارد بازار می‌شود تا علاقه‌مندان محسن چاووشی و موسیقی پاپ شاهد اثری متفاوت از این خواننده پاپ کشورمان باشند. 

 

chavoshi.albom13

 

 

به گزارش”یک پارس” به نقل از فارس, «رضا مهدوی» مدیر سابق دفتر موسیقی حوزه هنری در خصوص این اثر اظهار داشت: نخستین ایده تهیه این آلبوم سال ۸۶ در دفتر موسیقی حوزه هنری شکل گرفت و قرار بود با استفاده از اشعار شاعران گذشته، اثری متفاوت در فضای موسیقی پاپ کشور که به هم ریخته است، به وجود آید.

 

وی افزود: اشعار کلاسیک و پرمفهوم این اثر از شاعرانی همچون مولوی، عطار، خیام، وحشی بافقی، باباطاهر عریان و شهریار در ۸ قطعه انتخاب شد.

 در ابتدا مؤسسه آوای باربد طراحی جلد آن را انجام داد و من هم حاشیه‌ای برای این اثر نوشتم اما کار صدور مجوز آن به دلیل اشعار مولوی دچار مشکل شد تا اینکه پس از تعلل به وجود آمده، در اسفندماه سال گذشته از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مجوز این آلبوم صادر شد که این همزمان با مطرح شدن استعفای من از حوزه هنری بود. به انتخاب دوستان زمان انتشار این آلبوم پاییز امسال در نظر گرفته شد.

 

وی یاد آور شد: عنوان سیزده برگرفته از این شعر شهریار است: «من خودم سیزدهم/ یار و همسر نگرفتم که گرو بود سرم/ تو شدی مادر و من با همه پیری پسرم/ تو جگر گوشه هم از شیر بریدی/ و هنوز من بیچاره‌‌ همان عاشق خونین جگرم». این ترانه کاری متفاوت و فوق‌العاده و تأثیر‌گذار از محسن چاووشی است که می‌تواند فضای به هم ریخته موسیقی پاپ کشورمان را سامان داده و نقطه عطفی به وجود آورد.

 

کوشان حداد، شهاب اکبری و امیر جمال فرد تنظیم این آلبوم را انجام داده‌اند. این آلبوم قبل از «یه شاخه نیلوفر» استارت زده شد، اما به دلایلی پخش نشد. اشعار این آلبوم از مولانا، وحشی بافقی، استاد شهریار، خیام نیشابوری و بابا طاهر عریان است.

 

 «توبه نامه» به دلیل ناهمگونی با آثار دیگر‌ از این آلبوم حذف شده است. مسعود دهقان تهیه‌کننده این آلبوم است.

 

میکس و مستر آلبوم به طور مشترک توسط کوشان حداد و امیر جمال‌فرد انجام شده و در مراحل پایانی خود قرار دارد و تنظیم قطعه ناله ناکامی توسط کوشان حداد انجام شده است.

 

اشعار برگرفته از دیوان غزلیات مولوی در آلبوم سیزده:

 

ای عاشقان‌ای عاشقان آن کس که بیند روی او
شوریده گردد عقل او آشفته گردد خوی او
معشوق را جویان شود دکان او ویران شود
بر رو و سر پویان شود چون آب اندر جوی او

 

 اشعار وحشی بافقی:

تکیه کردم بر وفای او، غلط کردم، غلط
باختم جان در هوای او، غلط کردم، غلط
عمر کردم صرف او، فعلی عبث کردم، عبث
ساختم جان را فدای او، غلط کردم، غلط

فرهنگ و ادب

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سارا گودرزی:

    man az tarafdarane paro pa ghorse mohsen chavoshi hastam k hamishe karhashun ro gush midam va 2nbal mikonam.emruz 22e bahman bude.vali hanuz khabari az albume jadideshun nist ma tarafdarash dgh kardim konsert k nemizaran , hadeaghal ton ton album bdan. mamnun mishim

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.