عرضه اموال غیرمنقول در تالار سوم بورس کالا در آینده نزدیک

۱۷اردیبهشت،

Sena-_MG_36677[1].jpg

مدیر عامل بورس کالا ایران با اشاره به راه‌اندازی بازار سوم در بورس کالا گفت: در نظر داریم تا معاملات اموال غیرمنقول را در بورس کالا انجام دهیم و از طریق شورای بورس مجوز‌های لازم را برای راه‌اندازی تالار فرعی دریافت کردیم.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین پناهیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نظر داریم تا در رابطه با ابزار‌های مالی سلف موازی استاندارد را که گردش مالی بیشتری خواهد داشت راه‌اندازی کنیم هم‌چنین اموال غیرمنقول را برای دستگاه‌هایی که برای فروش این اموال فروش دارند در بورس کالا عرضه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در رابطه با بورس انرژی و انتقال بعضی کالاها از بورس کالا به بورس انرژی به توافق رسیده‌اید، گفت: ما بورس انرژی را رقیب خود نمی‌دانیم و همه از خانواده بازار سرمایه هستیم ضمن آنکه بعضی کالاها ماهیت تعریف انرژی دارند بنابراین بر سر یکسری ملاک‌ها به توافق‌ رسیده‌ایم.

مدیر عامل بورس کالای ایران افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است اگر کالایی که تعریف انرژی داشت اما در بورس کالا به خوبی جا افتاده بود آن را جابه‌جا نکنیم و کالاهای دیگری که هنوز به خوبی جا نیفتاده است را به بورس انرژی منتقل کنیم و برای کالاهای تازهی که پذیرش می‌کنیم براساس تعریف آنها از انرژی و یا کالا هر کدام در محدوده‌ی خودشان قرار گرفته و در بورس مورد نظر عرضه شوند.

پناهیان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا در بورس کالا نیز شاخص داریم، گفت: با توجه به روند کاری بورس کالا در ایران ما شاخص نداریم چرا که شاخص بیشتر در مورد بورس کالایی که محصولات آتی عرضه می‌کنند وجود دارد.

مدیر عامل بورس کالای ایران افزود: البته ما به‌طور خاص بر روی قرار‌داد‌های سکه آتی کارهایی را انجام داده‌ایم اما چون رفرنس علمی وجود نداشت فعلا نمی‌توانیم شاخصی برای آن عنوان کنیم و تنها مطالعات علمی انجام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.