عرضه اوراق اجاره بازار سرمایه در فرابورس آغاز شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در نخستین روز عرضه ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق صکوک گروه مپنا که عنوان بزرگترین عرضه اوراق اجاره تاریخ بازار سرمایه کشور را یدک می کشد، ۵۸ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان از اوراق عرضه شده در زمان کمتر از یک ساعت خریداری شد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در گفت و گویی از استقبال عمومی فعالان اقتصادی و مردم از خریداری اوراق اجاره مزبور خبر داد و گفت: مهلت پذیره نویسی این اوراق ۱۵ روز است و در هر روزی که اوراق مزبور خریداری شود، از روز نخست پذیره نویسی، سود روزشمار برای خریداران محاسبه و پرداخت می‌شود.

‘علی سنگینیان’ در تشریح جزئیات عرضه اوراق صکوک مپنا اظهارداشت: اوراق ۲۰۰ میلیارد تومانی صکوک مپنا برای تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی این شرکت از امروز به مدت ۱۵ روز در بازار فرابورس منتشر شده است.

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه امین، دارایی پایه برای انتشار این اوراق، شش دستگاه توربین نیروگاه گازی توس در استان خراسان رضوی است که با توجه به در نظر گرفتن عمر مفید ۱۵ ساله برای توربین های نیروگاه گازی توس، این توربین‌ها ۲۳۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند.

وی با بیان اینکه عامل فروش این اوراق کارگزاری امین آوید و ناشر آن واسط مالی مهر است، خاطر نشان کرد: تامین سرمایه امین، بعد از بانک اقتصادنوین، ضامن این اوراق شده است. همچنین، نرخ سود ۲۰ درصد است که با توجه به چهار ساله بودن مدت اجاره این اوراق، سود آن به صورت فصلی پرداخت خواهد شد.

سنگینیان اضافه کرد: اصل و فرع سود این اوراق ۳۶۰ میلیارد تومان است که بانک اقتصاد نوین ضمانت ۲۹۹ میلیارد تومان و شرکت تامین سرمایه امین ضمانت ۶۱ میلیارد تومان از این سود را برعهده دارد.

اقتصام **۹۱۲۳ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۳۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.