عرضه دارویی برای بیماران میگرنی و فلج مغزی

پژوهشگران کشور با اجرای پروژه ای، دارویی را برای درمان بیماریهای ناشی از گرفتگی عضلانی عرضه کردند که این دارو برای بیماران مبتلا به فلج مغزی و میگرن کاربرد دارد.


به گزارش دریچه خبر ، دکتر ناصر محمد پور- مجری طرح با بیان اینکه این دارو با عنوان “بوتولینو توکسین” تولید شده است، افزود: عملکرد آن این است که موجب شل کردن عضلات می شود.
وی با بیان اینکه هر بیماریی که بر اثر گرفتگی عضلات بروز کرده باشد با این دارو قابل درمان است، اظهار داشت: از این رو این دارو برای درمان بسیاری از بیماریها قابل استفاده است.
 
محمد پور بیماری فلج مغزی را از جمله کاربردهای این دارو ذکر کرد و ادامه داد: این بیماران به دلیل اینکه کنترل مرکزی بر روی عضلات را از دست می دهند، در نتیجه تمام عضلات بدن آنها دچار گرفتگی و سفت می شود و نمی توانند حرکت کنند. با تزریق این دارو از بروز این عارضه جلوگیری می شود.
 
مجری طرح، درمان میگرن را از دیگر کاربردهای این دارو نام برد و یادآور شد: نتایج تست های انجام شده بر روی بیماران اثرات مناسبی برای بیماران میگرنی به دست آمد.
 
محمد پور درمان اختلالات عضلات کمر را از دیگر موارد مصرف داروی “بوتولینو توکسین” عنوان کرد و گفت: این دارو به فاز بالینی وارد شده است.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.