عروسک‌های باستانی همچون نگینی در دل بازار تئاتر می‌درخشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

در حاشیه بازار تئاتر کودک و نوجوان عروسک‌های باستانی چندهزار ساله تحت عنوان بازیچه عروسک‌های باستانی در کنار عروسک‌های سنتی خیمه شب بازی با قدمت ۲۰۰ ساله چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین،هدف از برگزاری بازار تئاتر گردآوری موسسات و گروه‌های فعال تئاتری است. در حاشیه بازار تئاتر کودک و نوجوان عروسک‌های باستانی چندهزار ساله تحت عنوان بازیچه عروسک‌های باستانی در کنار عروسک‌های سنتی خیمه شب بازی با قدمت ۲۰۰ ساله چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

در این بازار پیکرک باستانی ۴ هزار ساله از تمدن ایلام با عنوان نمادین “گراز”، پیکرک بز کوهی هزار ساله از گیلان، پیکرک شیشه‎ای و سفالی دوره ساسانی کشف شده در منطقه شوش، جغجغه ۲ هزار ساله، پیکرک گوزن ۲ هزار ساله لرستان، پیکرک “اسب و گراز” ۴ هزار ساله و چهار چرخه هزاره اول تمدن مارلیک به نمایش گذاشته شده است، همچنین مجموعه‌ای شامل ۵۲ قطعه از عروسک‌های خیمه شب بازی ۲۰۰ ساله در این بازار معرفی شدند.

تاریخ نمونه این عروسک‌ها که مهجور و فراموش شدند بسیار قدیمی است این در حالی است که در بازار تئاتر کودک و نوجوان این نمونه‌ها شبیه سازی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

بازار تئاتر کودک و نوجوان به سبب برگزاری سمینار و نشست‌های تخصصی و اجرای نمایش می‌تواند در رشد و گسترش تئاتر کودک و نوجوان در جامعه موثر باشد.

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار “امروز، کودکی را به تئاتر ببریم” تا ۱۲ تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.
انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.