«عشق» بهترین فیلم سال «فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم» شد

سینما پرس-گروه سینما/ جایزه بهترین فیلم سال فدراسیون بین المللی منتقدان (فیپرشی) در مراسم افتتاحیه شصتمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین به فیلم سینمایی «عشق» به کارگردانی مایکل هنکه اهدا می‌شود.

به گزارش سینما پرس، فیلم سینمایی «عشق» (Amour) به کارگردانی مایکل هنکه که پیش از این با حضور در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن موفق شده بود جایزه نخل طلایی این جشنواره فرانسوی را به خود اختصاص دهد، از سوی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) (International Federation of Film Critics) به عنوان بهترین فیلم سال معرفی شد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم دارای ۲۲۵ عضو از سراسر جهان است که هر سال پس از رای گیری از این منتقدان، بهترین فیلم سال انتخاب و معرفی می شود. همچنین جایزه بزرگ (The Grand Prix) فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) تابستان سال جاری و در مراسم افتتاحیه شصتمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین به «عشق» اعطا می شود.

این فیلم سینمایی علاوه بر دریافت جایزه بهترین فیلم سال در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره فیلم سن سباستین، در مراسم افتتاحیه بخش «زابالتگی» (Zabaltegi Pearls) شصتمین دوره این جشنواره اسپانیایی نیز به نمایش در می‌آید.

مسئولان جشنواره فیلم لندن نیز چندی پیش اعلام کردند که این فیلم سینمایی در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) پاییز سال جاری در این دوره از این جشنواره انگلیسی نمایش داده می شود.

ژان لوییس ترینتیگنانت، امانوئل ریوا و ایزابل هاپرت در «عشق» ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی ماه های آخر عمر یک زوج سالخورده را به تصویر می کشد. همچنین این فیلم سینمایی چندی پیش نیز توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیل دوربان را نیز به خود اختصاص دهد.

چندی پیش نیز مسئولان سینمای اتریش اعلام کردند که فیلم سینمایی «عشق» به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می شود.

اهدای جایزه بهترین فیلم سال از سوی فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم به یکی از آثار مایکل هنکه، نخستین جایزه ای نیز که به این کارگردان آلمانی اعطا می شود. زیرا هنکه پیش از این نیز در سال ۲۰۰۹ میلادی برای ساخت فیلم سینمایی «روبان سفید» (The White Ribbon) موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از سوی منتقدان بین المللی شده بود.

فیلم سینمایی «روبان سفید» نیز همانند «عشق» موفق به دریافت جایزه نخل طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم کن شده بود و پس از آن به عنوان نماینده آلمان به بخش بهترین آثار غیرانگلیسی زبان مراسم آکادمی اسکار ارسال شد و توانست در بین ۵ نامزد نهایی این بخش این مراسم سالیانه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۶۶۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.