عضویت چشمگیر اروپایی‌ها در داعش تاسف‌بار است/ خاورمیانه؛ چهارراه استراتژیک

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با وزیرخارجه نروژ، خاورمیانه را چهارراه استراتژیک جهان دانست و گفت: عدم امنیت و بحران در منطقه خاورمیانه به نفع هیچ کشوری نیست.

نسیم آنلاین نوشت: علی‌اکبر ولایتی در دیدار وزیر خارجه نروژ با بیان اینکه داعش امروزه با حمایت برخی از کشورها به عنوان یک گروه تکفیری، تروریستی بر ضد کل قوانین بین‌المللی عمل می‌کند اظهار داشت: این بحران برای تمام منطقه و جهان خطرناک است.

ولایتی تأکید کرد: از برخی کشورهای اروپایی جمعیت چشمگیری عضو داعش هستند که این تأسف‌بار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک منطقه خاورمیانه را دچار یک بحرانی جدی دانست و خاطر نشان کرد: از جمله این بحران‌ها شرایط سوریه، لبنان، یمن که همه این‌ها قابل بحث است و بحران و شرایط برخی کشورهای اروپایی مانند اوکراین و مسائل آن‌ها که می‌تواند در بحران منطقه مؤثر باشد.

وی افزود: کشور نروژ می‌تواند برای بنا نهادن روابط مثبت و سازنده مؤثر باشد و مسلماً عدم امنیت و بحران به نفع هیچ کشوری نیست چرا که خاورمیانه چهارراه استراتژیک جهان است و باید آرام باشد.

«بورگه برنده»، وزیر خارجه نروژ در این دیدار گفت: داعش شرایط بحرانی را برای منطقه به وجود آورده است، ما برای بحث در خصوص موضوعات مهم از جمله احیای روابط اقتصادی دو جانبه و کسب اطلاع از دانش و آگاهی شما نسبت به امور منطقه به ایران سفر کرده‌ایم.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.