عضو مجلس خبرگان قانون اساسی عصر امروز مهمان کافه خبر است/سوالات خود از کاظم اکرمی را بپرسید

به گزارش خبرآنلاین، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری اولین انتخابات که منجر به تعیین نوع حکومت و تشکیل جمهوری اسلامی شد، بحث راجع به قانون اساسی نظام گسترش یافت. با تأکید حضرت امام خمینی (ره) بر تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی جهت بررسی نهایی قانون اساسی؛ قانون انتخابات این مجلس تصویب شد.

 این انتخابات در ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ برگزار شد و ۷۵ نفر نماینده این مجلس انتخاب شدند. مجلس خبرگان قانون اساسی در روز ۲۸ مرداد ۱۳۵۸ با پیام حضرت امام (ره) افتتاح گردید و پیش نویس قانون اساسی که به دستور امام (ره) نگارش یافته و توسط شورای انقلاب و دولت موقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، در این مجلس مورد بررسی و پس از سه ماه تلاش و فعالیت بی وقفه، کار تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ در دوازده فصل و ۱۷۵ اصل و یک مقدمه و مؤخره به انجام رساند. این قانون در ۱۲ اذر ۱۳۵۸ به تصویب نهایی ملت ایران رسید.

سیدکاظم اکرمی از جمله اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی بود که از حوزه انتخابیه همدان به مجلس راه یافته بود. به مناسبت ۲۸ مرداد سالروز تشکیل این مجلس، عصر امروز مهمان کافه خبر خواهد بود. کاربران خبرآنلاین می توانند سوالات خود از این عضو مجلس خبرگان قانون اساسی را در قسمت کامنت های این مطلب ثبت کنند.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.